Kolekcja Balenciaga 2019 na VHS – Matrix wiecznie żywy! Ale my mamy też skojarzenia z polskim serialem…

Modowa kampania na VHS? Dlaczego nie! Skoro tylko w duchu tamtych lat powstała kolekcja marki, całość może wyjść naprawdę interesująco. Przekonało Was oldschoolowe nagranie Balenciagi?

Mała czarna, duże plastikowe kolczyki, prostokątne okulary.  A do tego marynarki i płaszcze z poduchami na ramionach. Co jeszcze? Prochowce, błyszczące i szeleszczące elementy. Modele i modelki w takim wydaniu to żywe kadry z „Matrixa”, kultowego filmu lat 90. Taka wizję swojej kolekcji zaprezentowała Balenciaga, w kampanii zapowiadającej lato. Kicz łączy się tu ze stylem i pełnym sentymentów powrotem do przeszłości. Nam nasuwa się jeszcze jedno skojarzenie. Oprócz lat 90., widzimy tam równi

eż aktorów pierwszego polskiego serialu Netflixa: „1983”. Nie pochlebiamy sobie na tyle, aby stwierdzić, że projektanci czerpali z produkcji. Widać za to wspólne źródło: relikt przeszłości i wizję przyszłości, która rysowała się w wyobrażeniach wszystkich żyjących w latach 80., 90. i 200. Taka jest właśnie Balenciaga 2019, a dokładnie na nadchodzący sezon.A wszystko nagrane na słabej jakości VHS-ie.

Kolekcja Balenciaga 2019 na VHS

Kolekcja Balenciaga 2019 na VHS – Matrix wiecznie żywy! Ale my mamy też skojarzenia z polskim serialem…

W trendach na wiosnę i lato 2019 nie brakuje odwołań do lat 90., które dodatkowo jeszcze zahaczają o końcówkę 80. i początek 2000. Na takie klasyki postawiła najnowsza kolekcja Balenciaga, co z resztą mogliśmy oglądać już na pokazach. Teraz jednak nagrali filmik w klimacie tamtych lat, będący zużytą kasetą video, kadrem z Matrixa i kultową grą komputerową w jednym. To jednak wyłącznie tło dla strojów, które w takim otoczeniu czują się najlepiej. Nie brakuje czerni zarówno na aksamitnych mini sukienkach, jak i tej bijącej z prostokątnych okularów. Płaszcze z podniesionymi ramionami i prochowce otrzymują modne w tym sezonie beże i biele. Nie brakuje też połyskujących wstawek oraz innych drukowanych elementów, które zdobią zarówno damskie, jak i męskie garnitury. Widocznych jest też wiele niebieskich akcentów – zarówno na materiałach, jak i na plastikowych kolczykach. To przyszłość, która tak naprawdę nigdy nie nadeszła, a zatrzymała się w modowej czasoprzestrzeni.

 

Zobacz filmik z oldschoolowej kampanii:

 

A tak to wyglądało na pokazie Balenciaga Summer 2019:

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (153 głosów, średnia: 4,42 z 5)
zapisuję głos...