Bakalie na imprezie!

Na karnawałowej imprezie nie może zabraknąć pysznych i oryginalnych przekąsek. Suszone owoce i orzechy to wyśmienita propozycja dla wszystkich, którzy cenią różnorodność smaków i uwielbiają dzielić się nimi z najbliższymi.

Bakalie

Sezon na karnawałowe szaleństwo trwa. Dwoimy się i troimy, aby zaserwować gościom nie tylko fantastyczną zabawę ale też oryginalne przekąski – koniecznie smaczne i sycące. Wszechobecne chipsy czy paluszki ustępują powoli miejsca zdrowszym łakociom, np. bakaliom. Im wyższej jakości, tym smaczniejsze. Które z nich warto uwzględnić w imprezowym menu? Obowiązkowo idealnie chrupiące orzechy – zarówno laskowe, jak i włoskie, migdały oraz dorodne morele. Podane nie tylko w potrawach, ale jako karnawałowe przysmaki, na pewno znajdą wielu zwolenników. I co warto podkreślić – są kopalnią cennych wartości odżywczych i minerałów. Jakich?

W morelach znajdziemy dużo potasu, błonnika, żelaza oraz witaminy A i C. Posiadają także beta-karoten, który odpowiada za kondycję skóry, zapobiega jej starzeniu się i dlatego nie bez powodu dodawany jest do różnego rodzaju kosmetyków do pielęgnacji ciała. Beta-karoten zwany inaczej prowitaminą A, przeciwdziała też powstawaniu trądziku, stąd też zalecany jest osobom borykającym się z tą mało komfortową przypadłością.

Migdały natomiast są źródłem jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. Zawierają duże ilości witamin w postaci magnezu, żelaza, wapnia, potasu fosforu czy protein. Mają jeszcze jedną zaletę – obecna w migdałach witamina E, jako silny antyoksydant opóźnia starzenie się komórek ciała, dodatkowo zmniejsza ryzyko miażdżycy i zawału serca oraz wzmacnia ściany naczyń krwionośnych.

I orzechy – dzięki swoim składnikom poprawiają pamięć, dbają o serce, a dzięki dużej dawce nienasyconych kwasów, olejów i witaminy E obniżają ciśnienie, zmniejszają ryzyko cukrzycy i korzystnie wpływają na nasz układ odpornościowy i nerwowy. Działają także przeciwzapalnie.

Nawet podczas spotkań ze znajomymi możemy połączyć przyjemne z pożytecznym. Bakalie, niegdyś rarytas dodawany głównie do świątecznych potraw i wypieków, stają się coraz popularniejszą pozycją w kategorii przekąsek, jako alternatywy dla tych mniej zdrowych przysmaków.

Więcej informacji: www.bakalland.pl

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (197 głosów, średnia: 4,55 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. mrowka  30 stycznia 2013 02:32

    to jest bardzo zdrowa propozycja 🙂

    Odpowiedz
  2. Masza  29 lipca 2013 12:10

    Dokładnie,zdrowo,smacznie i przyjemnie.

    Odpowiedz
  3. Ewelina  12 lipca 2016 22:09

    Myślę że to świetny i zdrowy pomysł. Muszę wypróbować na kolejnej organizowanej przeze mnie imprezie. Goście powinni być pozytywnie zaskoczeni. 🙂

    Odpowiedz
  4. stokrotkapolna  18 listopada 2016 10:49

    Uwielbiam wszystkie bakalie.

    Odpowiedz
  5. AnnStyl  9 grudnia 2016 12:15

    U mnie na co dzień na stole goszczą wszelkie bakalie i orzechy i chrupię je namiętnie. A jak przychodzą goście to obowiązkowo stoi na stole miseczka z orzechami i bakaliami. Samo zdrowie. Mniam. Mogę je jeść bez końca.

    Odpowiedz
  6. stokrotkapolna  19 grudnia 2016 06:09

    Ja też jem na co dzień różne orzechy , bakalie, suszone owoce i różne pestki.Najczęściej są to morele, słonecznik, orzechy pestki dyni, żurawina, śliwki suszone. Urozmaicam sobie tym poranne płatki owsiane.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany