Bądź GUESS girl! Historia marki i modowe nowości

Stylowe, proste, z dozą sportowej swobody i szczyptą luksusu – dokładnie takie są ubrania marki GUESS. Jaka jest historia tej firmy i co warto o niej wiedzieć? I przede wszystkim – jak nosić ubrania od GUESS, aby wyglądać modnie i jednocześnie wyegzekwować swój własny, indywidualny styl?

Przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, w którym opiszemy, skąd wzięła się popularność marki (i co wspólnego mają z tym jeansy) oraz podpowiemy, w jaki sposób możesz poczuć się doskonale w najnowszych kolekcjach od GUESS.

Odrobina historii na start, czyli skąd popularność GUESS?

Teoretycznie moglibyśmy mówić o modzie, nie wspominając przy tym o jej historii, ale jesteśmy przekonani, że nie byłoby to tak samo wartościowe. W końcu coś doprowadziło do tego, że logo GUESS stało się tak rozpoznawalne, a noszenie ubrań tej marki pozwala wyróżnić się w tłumie i poczuć naprawdę specjalnie, prawda? Sięgnijmy więc do samego początku historii tej marki – lat 80. XX wieku.

Maurice, Armand, Georges i Paul Marciano – czterej bracia z Marsylii o wybitnym modowym zacięciu – trafili do USA w idealnym momencie. GUESS założyli na samym początku lat 80. (dokładnie 1981 rok), śmiało łącząc francuski szyk z amerykańską świeżością, którą poznali w słonecznej Kalifornii.

A wszystko zaczęło się od bezbłędnie podkreślających atuty kobiecej sylwetki jeansów.

Patrząc na produkty GUESS z pewnością intuicyjnie czujesz, dlaczego są tak wyjątkowe – przeplata się w nich ten kalifornijski luz rodem z surferskich plaż oraz francuskie wyczucie dobrego smaku. Nie dziwi więc, że bracia Marciano potrafili wręcz zrobić coś z niczego, a więc wdrożyć nowatorskie rozwiązania do tak pospolitego produktu jak jeansy, które – wydawałoby się – nie mają już więcej do zaoferowania. A jednak: te od GUESS, noszące znamienitą nazwę Marylin, były delikatne, elastyczne, zwężane ku dołowi i po prostu stworzone z myślą o kobiecej sylwetce. Wiedziałaś, że w Bloomingdales (ekskluzywnym amerykańskim domu towarowym) pierwsze pary tego modelu wyprzedały się w zaledwie kilka godzin? 24 pary. W kilka godzin. Niesamowite osiągnięcie sprzedażowe!

A to był dopiero nieśmiały start całej tej przygody – założyciele marki postanowili wykorzystać fascynację jeansem, aby wprowadzić do swojej oferty mnóstwo akcesoriów wykonanych właśnie z denimu. W ten sposób powstały modele stanowiące kwintesencję kultury USA: pełne odważnych akcentów, ciekawych rozwiązań i z modowym pazurem.

Jak american dream GUESS wygląda dziś?

GUESS konsekwentnie od czterdziestu lat prowadzi swoją działalność już nie tylko w USA, a na całym świecie. Torebki GUESS – nie bez powodu! – święcą triumfy wśród miłośniczek mody, a każda kolekcja potrafi wykrzesać z casualowych stylizacji coś zupełnie nowego. Marka zdecydowanie lubi zaskakiwać.

Cel: zawsze zaskakiwać!

Nigdy nie wiesz, jak będą wyglądały kolejne projekty brandu – choć na przykład koszulki GUESS to prawdziwa klasyka, szczególnie pod kątem kroju (bardzo charakterystycznych kobiecych wcięć, dekoltu w serek i podkreślonej linii biustu), to nigdy nie wiesz, jaki pattern będzie następny. Kalifornijskie plaże w intensywnych kolorach, geometryczny minimalizm czy może właśnie tak dalekie od oszczędnej formy jak to tylko możliwe kwiatowe wzory poprowadzone przez materiał przy pomocy błyszczących kryształków? Z GUESS nie musisz martwić się o wtórność czy nudę!

Jaka jest GUESS girl?

Odważna, silna, seksowna. GUESS od początku celował w wyjątkowe odsłony kobiecości (nie bez powodu modelkami tej marki były takie postaci jak Carla Bruni,  Claudia Schiffer, Naomi Campbell czy Adriana Lima, a dziś Jennifer Lopez czy Gigi Hadid). Tu liczy się nie tyle wiek, co mocny temperament, pewność siebie i oryginalność. Tak – ty też możesz być GUESS girl!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (35 głosów, średnia: 4,83 z 5)
zapisuję głos...