Aplikacje do zarządzania czasem – poznaj osiem aplikacji, z którymi zrobisz wszystko, co zaplanowałaś

Czas! Niby nie ma granic, ale potrafi się skurczyć niemiłosiernie, kiedy mamy tyle na głowie. Obowiązków nam nie ubywa, a wręcz przeciwnie – lista zobowiązań wciąż rośnie! Notujemy nasze cele, piszemy tak zwane „to-do” listy, przypinamy karteczki na tablicy korkowej. Wciąż jednak łapiemy się za głowę, bo nie udaje nam odhaczyć wszystkich zadań, które sobie wyznaczaliśmy. A może pójść z duchem czasów i skorzystać z aplikacji mobilnych?

Znaczenie godzin i aplikacje do zarządzania czasem to coraz popularniejsze narzędzia do planowania. Przydatne w życiu zawodowym, sprawdzają się również w domu a nawet do określania znaczenia godzin w naszym życiu. Pomagają wyznaczać cele, planować grafik zadań, posiłków, dodatkowych zajęć, przypomną też o spotkaniu. Można powiedzieć, że to taki nasz prywatny asystent. Jeśli wciąż brakuje Ci czasu, wciąż o czymś zapominasz lub zarządzasz dużymi projektami – zobacz naszą listę aplikacji do zarządzania czasem!

Aplikacje do zarządzania czasem

Źródło: www.pixabay.com

Aplikacje do zarządzania czasem

Nozbe – polska aplikacja do zarządzania zadaniami

 

Aplikacja w wersji bezpłatnej i płatnej dostępna jest na platformie stacjonarnej i mobilnej. Pozwala ona na planowanie zgodnie z metodą Get Things Done – czyli doprowadzania rzeczy do końca.

To aplikacja, która pomoże Ci zarządzać zadaniami. Wystarczy, że zrobisz listę i każdemu zadaniu przypiszesz datę wykonania. Możesz też określić, które sprawy są ważniejsze, oznaczając je gwiazdką. Większe i dłuższe zadania to tak zwane projekty. A projekt z kolei składa się z kilku zadań, które trzeba jakoś uporządkować – i to właśnie umożliwia narzędzie. Panel jest przejrzysty i intuicyjny, obsługa nie powinna więc sprawić większego problemu.

Aplikację można zsynchronizować z Evernote, Dropbox oraz Box.

 

 

Trello – twórz tablice

 

Konto na platformie Trello jest darmowe. To aplikacja dostępna z poziomu przeglądarki i telefonu. Umożliwia ona wizualne zarządzanie notatkami. Opiera się na trzech najważniejszych funkcjach: tablicach, listach i kartach. Tablice to projekty lub foldery. Tam znajduje się wszystko. W obrębie tablic funkcjonują listy, czyli na przykład lista zakupów czy lista „to-do”. W kartach zaś zapisujemy datę ważności czy dołączamy dowolne pliki. Każdej karcie możesz nadać etykietę (kolorowe oznaczenie) dzięki, której rozróżnisz, które zadanie jest pilne, a które jest problemem do rozwiązania.

Jak aplikację możemy wykorzystać w domu? Na wiele różnych sposobów, jako: spis przepisów, harmonogram sprzątania mieszkania, plan remontu, zarządzanie domowym budżetem, katalog pomysłów na wyjazdy. W pracy zaś może służyć do: tygodniowy plan działania, zarządzanie projektami, plan rozwoju firmy, zarządzanie finansami.

 

 

Evernote – notuj!

 

To taki duży, elektroniczny notatnik. A właściwie kilkanaście lub kilkadziesiąt – co oznacza, że każdemu przypiszesz inną funkcję. Możliwe jest tworzenie zapisków za pomocą tradycyjnego tekstu bądź w formie notatki głosowej. Z kolei dzięki opcji „nożyczki sieciowe” do notatnika przeniesiesz ze strony www artykuł lub jego fragment – i na tych tekstach możesz spokojnie pisać, kolorować i zaznaczać. Możesz zatem stworzyć katalog inspiracji, który wykorzystasz, na przykład, przy gotowaniu czy urządzaniu mieszkania. W ramach aplikacji zaimportujesz też pliki PDF (może to być Twoje CV lub jakiś inny dokument). Ciekawym zastosowaniem Evernote jest gromadzenie rachunków i paragonów, które potem – w razie potrzeby – można wydrukować.

Różne notatki, gdy masz taką potrzebę, możesz ze sobą połączyć w jedną całość.

 

 

Kalendarz Google – planuj z Google

 

Narzędzie Kalendarz Google jest darmowe i dostępne dla każdego – wystarczy posiadać konto Gmail. Możesz utworzyć dowolną liczbę kalendarzy. W aplikacji mobilnej dostępna jest opcja „Twój Cel”, dzięki której zaplanujemy swoje własne osobiste cele, jak na przykład: regularne ćwiczenie czy nauka nowych słówek. Po wybraniu typu aktywności ustawiamy częstotliwość działania, jego pożądany czas oraz optymalną dla nas porę. Niektóre aktywności można również połączyć z aplikacjami zewnętrznymi np. Google Fit. Googlowskie narzędzie przypomni  nam również o konieczności wykonania zadania, pozwoli oznaczyć i śledzić postępy.

 

 

Offtime – bądź off wtedy, kiedy potrzebujesz

 

Offtime to aplikacja, która pomaga nam ograniczyć czas, który poświęcamy na przeglądanie zawartości naszego smartfona. Pozwala dodać kontakty, które mogą w danym czasie do nas dzwonić lub pisać. Jeśli na przykład chcemy się zrelaksować na liście takiej znajdą się tylko najbliżsi. I na odwrót – kiedy jesteśmy w pracy – blokujemy powiadomienia od znajomych. Można ustawić również autoodpowiedź, która będzie informować o naszym byciu „poza zasięgiem”. Ponadto aplikacja informuje nas o czasie spędzonym na korzystaniu ze smartfona oraz o aplikacjach, które pożerają najwięcej naszego czasu.

Korzystanie z Offtime przyniesie z pewnością większą efektywność pracy, ale i wpłynie na jakość czasu spędzanego z rodziną.

 

Habitica – budowanie nawyków jako gra

 

Ta aplikacja to prostu rozbudowana lista zadań wsparta elementami grywalizacji. Tworzymy swojego awatara (wojownika, maga) i rozwijamy poprzez realizację codziennych zadań. Jeżeli nam się to udaje, w zamian otrzymujemy punkty doświadczenia i złoto, za które kupujemy nagrody. Jeżeli jednak nie wykonamy jakiegoś zadania – tracimy życie. Najprościej rzecz ujmując Habitica to gra!

Strona podzielona jest na dwie części: zadania oraz panel użytkownika. Okno zadania dzieli się z kolei na trzy kolumny: nawyki (aktywność fizyczna, picie wody), codziennie (domowe obowiązki) i do zrobienia (wizyta u lekarza). Zadania mają swoje kolory, które zmieniają się miarę postępu. Zaś panel użytkownika służy do monitorowania i analizowania swoich postępów.

Jeśli chcesz uatrakcyjnić swoje planowanie bądź po prostu jesteś maniakiem gier ta aplikacja jest dla Ciebie!

 

Rescue Time – uratuje Twój czas

 

To narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, ile czasu spędziłaś na tak zwanych pożeraczach czasu. Rescue Time to jednocześnie strona, aplikacja i wtyczka do przeglądarki, która śledzi, jak bardzo produktywni jesteśmy, a także ile czasu i na co zmarnowaliśmy. Jeśli nie chcesz śledzić wszystkiego, możesz ustawić godziny pracy.

Aplikacja wysyła Ci dokładne raporty, dzięki którym zobaczysz, w których dniach i godzinach jesteś najbardziej efektywna. Stosując Rescue Time wyeliminujesz nieefektywność, zablokujesz rozpraszające Cię strony i stworzysz alerty.

 

 

Focus booster, czyli skup się na zadaniu

Aplikacja ta bazuje na technice Pomodoro, która polega zrobieniu listy zadań, a następnie poświęceniu każdemu z nich 25 minut. Kiedy wykonasz jedno zadanie robisz przerwę pięciominutową, po ukończeniu czterech okresów pracy robisz przerwę 15-30 minut. To narzędzie, które pozwoli Ci maksymalnie skupić się na konkretnym działaniu. Przydatna w realizacji większego projektu, przy nauce większej partii materiału. Aplikacja posiada zegar, który wyznacza poszczególne sesje i przerwy.

 

Czy korzystasz z aplikacji do zarządzania czasem? A może, któraś z naszych propozycji Cię zainteresowała? Podziel się z nami w komentarzu!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (142 głosów, średnia: 3,89 z 5)
loading... zapisuję głos...