adidas Originals by Alexander Wang

Już 1 i 15 kwietnia do sprzedaży trafi główna kolekcja adidas Originals przygotowana we współpracy z amerykańskim projektantem młodego pokolenia, Alexandrem Wangiem. Po raz pierwszy zaprezentowano ją we wrześniu ubiegłego roku podczas nowojorskiego tygodniu mody. W ramach współpracy powstały 84 elementy, które przekraczają granice świata mody.  Propozycje łączą streetwearowy charakter marki z buntowniczą i odważną estetyką projektanta.

To już trzecia odsłona wiosenno-letniej kolekcji adidas Originals x Alexander Wang. Pierwsze produkty powstałe w ramach kolaboracji były sprzedawane w Nowym Jorku oraz Tokio, tuż po wrześniowym pokazie ze specjalnie przystosowanych do tego celu ciężarówek. Kolejny drop miał miejsce niecały miesiąc temu. Produkty udostępniono wówczas szerszemu gronu odbiorców, między innymi za pośrednictwem Internetu. W kwietniu możemy się spodziewać dwóch ostatnich odsłon kolekcji. 

Przeciwieństwo tego, co w modzie oczywiste

Kolaboracja adidas Originals z młodym projektantem przełamuje bariery między modą i streetwearem, jednocześnie sprzeciwiając się ogólnie przyjętym zasadom. Ubrania i buty powstałe w ramach współpracy są unisexowe, utrzymane w stonowanych, podstawowych kolorach, takich jak: czarny, granatowy, szary, biały czy bordowy. Alexander Wang bazował przede wszystkim na sportowych sylwetkach – bluzach, koszulkach polo, spodniach dresowych – którym nadał charakterystycznego dla siebie miejskiego i luźnego charakteru. Elementem najlepiej obrazującym protest są odwrócone logotypy oraz symbole związane z marką, które zdobią wszystkie ubrania.

Ostatnie odsłony wiosenno-letniej kolekcji

Wraz z początkiem kwietnia zadebiutuje odsłona “In-Out”, która została zainspirowana piłkarskim stylem. Wyróżnia się przede wszystkim, jak sama nazwa wskazuje, wywinięciem tkaniny na drugą stronę. Ten wywrotowy proces jest kluczową cechą i nadaje kolekcji specyficzną tożsamość. W ramach “In-Out” pojawią się między innymi koszulki polo w siedmiu odsłonach kolorystycznych. Do kompletu wykonane z tkaniny frotte bluzy, szorty i dresy typu firebird. Wszystkie produkty w naturalnej palecie czerni, bieli i szarości.

Ostatni pack – “Logo, Patch & Velour” – pojawi się w sprzedaży w połowie kwietnia.
Podczas jego przygotowywania projektant skupił się na trzech głównych elementach: logotypie (odwróceniu go), łączeniu ze sobą różnego rodzaju materiałów (plisowanie, haftowanie i nadruki) oraz welurowej tkaninie. Na uwagę zasługują przede wszystkim kurtki oraz długi płaszcz, które uszyto z połączonych ze sobą skrawków materiałów
o innej fakturze, a nawet kolorystyce.

Kolekcję uzupełnia linia obuwia. Tym razem adidas oraz Wang proponują nam aż trzy modele. Pierwszy z nich to znany z pierwszej odsłony zamszowy but na podeszwie z trójkolorowej gumy. Dostępny będzie w pięciu wariantach kolorystycznych. Kontynuowana jest także wersja sneakersa ze skarpetą wykonaną z elastycznego i przylegającego do stopy materiału Primeknit. W nowej odsłonie doczekała się ona wielu charakterystycznych detali, m.in. sznurówek okalających piętę. Ostatni model przywołuje skojarzenia z koszykówką. Jest masywny i szeroki, a jego podeszwa wykonana została w technologii BOOST.

 

Młodzi na ulicach Nowego Jorku

Lookbook kolekcji adidas Originals x Alexander Wang został stworzony przez znakomitego, niemieckiego fotografa Jurgena Tellera, z udziałem młodych gwiazd, takich jak Rocco Richie (syn Madonny i Guya Richie’ego)Hanne Gaby OdieleBinx WaltonLexi BolingLuke Storey i Chris Fernandez.

 

Kolekcja adidas Originals x Alexander Wang będzie dostępna we flagowych sklepach marki oraz projektanta, za pośrednictwem strony internetowej: http://www.adidas.com/alexander_wang, a także w ponad 140 butikach oferujących produkty adidas na całym świecie.

Zapraszamy do obejrzenia kolejnych zdjęć z tego lookbooka na następnych stronach

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (200 głosów, średnia: 4,37 z 5)
zapisuję głos...