6 powodów, dla których warto jeść szparagi

Wiosna i lato kojarzą się głównie ze świeżymi warzywami i owocami, na które czekamy czasami nawet cały rok. Na przełomie maja i czerwca na targowiskach, bazarkach oraz półkach sklepowych królują szparagi, którymi możemy się cieszyć niespełna miesiąc, dlatego też niech sezon na nie trwa w najlepsze! Przeczytaj poniżej, dlaczego warto jeść szparagi przez ten krótki okres.

fot. Wonderlane Unsplash.com

 

 

Zielony, biały, fioletowy – kolory zdrowia

– Szparagi w szybkim tempie uzyskały w naszym kraju aprobatę, przede wszystkim ze względu na swoje walory smakowe. Możemy spotkać trzy rodzaje szparagów: zielone, białe i fioletowe, które w zależności od preferencji smakowych, można ugotować na parze, upiec, przygotować z nich zupę, zupę typu krem czy puree – sugeruje Dominika Łuczak, dietetyk www.apeteat.pl.

 

Dlaczego warto jeść szparagi? 6 razy TAK dla szparagów!

My, poza walorami smakowymi, nie zapominamy o aspektach zdrowotnych, dla których warto korzystać z tego sezonowego warzywa:

  1. Nie muszą się go bać osoby na diecie redukcyjnej, a nawet powinny je włączyć do swojego jadłospisu – szparagi mają jedynie 19 kilokalorii w 100 gramach! A dodatkowo śmiało mogą z nich korzystać osoby z cukrzycą typu 1 i 2 – ich indeks glikemiczny (IG) wynosi zaledwie 15.
  2. Wchodzą w skład produktów łatwo strawnych – szparagi mogą spożywać osoby z chorobami przewodu pokarmowego czy kobiety w ciąży.
  3. Są źródłem witamin i składników mineralnych, w tym: kwasu foliowego, witaminy C i E, beta-karotenu, potasu i… żelaza.
  4. Wykazują działanie przeciwutleniające, dzięki sporym ilościom, zawartego w nich glutationu (70 mg na 100 g produktu) – tripeptydu, który odpowiada za zmniejszenie ryzyka zachorowania na nowotwory lub chorobę Alzheimera.
  5. Stanowią źródło rozpuszczalnego w wodzie błonnika pokarmowego, który odpowiada między innymi za zmniejszenie uczucia głodu i obniżenie stężenia glukozy we krwi.
  6. Należą do znanych… afrodyzjaków. Tak więc jeśli romantyczna kolacja we dwoje… to tylko ze szparagami.

 

Sezon na szparagi trwa bardzo krótko, a ich właściwości prozdrowotne wyróżniają się na tle innych produktów. Dlatego też korzystajmy z tego warzywa, dopóki jest ono dostępne i zaskoczmy znajomych i rodzinę: zdrowym posiłkiem i ciekawym produktem sezonowym!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (134 głosów, średnia: 4,36 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Margaretkaw  13 czerwca 2016 11:34

    Staram się zawsze korzystać z sezonowych owoców i warzyw, bo przecież tak krótko możemy się nimi cieszyć, ale warto po nie sięgać jak najczęściej 🙂

    Odpowiedz
    • Aneta  13 czerwca 2016 16:00

      To prawda 🙂

      Odpowiedz
  2. kobiecymokiem  13 czerwca 2016 14:03

    Uwielbiam szparagi i zawsze w sezonie wyczaruję z nich coś pysznego 😉

    Odpowiedz
  3. Aneta  13 czerwca 2016 16:01

    A ja jakoś tak się w tym życiu uchowałam, że do tej pory jeszcze nigdy nie jadłam szparagów… Ba, dość niedawno dopiero się dowiedziałam, że szparagi to nie to samo, co fasolka szparagowa 😛

    Odpowiedz
  4. Ewcia  13 czerwca 2016 17:35

    Smakują mi szparagi szczególnie białe 🙂

    Odpowiedz
  5. A.  13 czerwca 2016 20:21

    Uwieeeeelbiam szparagi! 🙂 <3

    Odpowiedz
  6. Laura  14 czerwca 2016 06:25

    To fakt…sezon na szparagi trwa bardzo krótko😒 cena tez odstrasza, ale warto po nie siegnąć i wyczarować zdrowe i smaczne danie.

    Odpowiedz
  7. IwonaLFC  14 czerwca 2016 15:56

    W zeszłym roku miała dwa podejścia do szparagów i niestety mi nie smakowały. Szkoda, bo zalety mają ogromne i warto wprowadzić je do swojej diety 🙂 Na szczęście są jeszcze inne warzywa, którymi można urozmaicać zdrowe odżywianie 🙂

    Odpowiedz
  8. blogujemytestujemy  15 czerwca 2016 18:05

    Mimo tego iż są zdrowe i warto je jeść,ja niestety ich nie lubię.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany