6 oznak, które wskazują, że spożywasz za dużo cukru

Nie lekceważ tych sygnałów! Mogą świadczyć o tym, że czas przystopować ze słodyczami i uważnie przyjrzeć się codziennej diecie.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że są uzależnieni od cukru. W ciągu dnia chętnie sięgają po słodkie przekąski, by dodać sobie energii lub poprawić humor. Tymczasem choroby związane ze zwiększonym spożyciem cukru stają się coraz bardziej popularne. Warto więc przyglądać się ciału, bo wtedy można zauważyć pewne niepokojące sygnały. Oto 6 oznak, które wskazują, że spożywasz za dużo cukru!

6 oznak, które wskazują, że spożywasz za dużo cukru

pixabay.com

Jak cukier wpływa na seks? Zastanów się zanim zjesz kolejnego batonika!

Jak cukier wpływa na seks? Zastanów się zanim zjesz kolejnego batonika!

Pomimo tego, że czekoladę uważa się za afrodyzjak, to zawarty w niej cukier wcale nie polepsza jakości naszego życia intymnego. O tym jak cukier wpływa na seks możecie przeczytać w poniższym artykule. Oto powody, dla

6 oznak, które wskazują, że spożywasz za dużo cukru

 Długotrwałe utrzymywanie się wysokiego poziomu glukozy we krwi powoduje poważne problemy, np. zaburzenia funkcjonowania ważnych narządów – nerek i serca. W skrajnych przypadkach może to prowadzić do udaru lub zawału. Oto 6 oznak, które wskazują, że spożywasz za dużo cukru:

1) Nieustanny apetyt na słodycze

Pragnienie jedzenia słodyczy jest podobne do uzależnienia od narkotyków. Niestety od maleńkości przyzwyczajamy się do słodkiego smaku. Mleko matki zawiera cukry, w okresie dzieciństwa dostajemy cukierka w nagrodę, a jako dorośli sięgamy po batoniki lub ciastka w chwili stresu. Słodki smak daje nam poczucie bezpieczeństwa i błogości. Kiedy jemy cukier, nasz mózg nagradza nas przyjemnością. Niestety, im więcej go jemy, tym większe staje się pragnienie. Można jednak zahamować chęć na „coś słodkiego”. Najlepiej spożywać pokarmy, które na długo po zjedzeniu pozostawiają uczucie sytości – owies, banany, ziemniaki, soczewicę.

2) Problemy skórne i zmarszczki

Cukier negatywnie wpływa na kolagen i elastynę, czyli białka, które nadają skórze jędrność i elastyczność. Utrudnia im działanie, sprawiając, że skóra szybciej się starzeje. Może też nasilać trądzik wypryski, nadmierny łojotok lub suchość cery (przyczynia się do różnych rodzajów zapalenia skóry). Najlepiej więc zredukować cukier do minimum i pamiętać o nawadnianiu organizmu.

3) Kłopoty z wagą

Organizm ludzki może pomieścić ograniczoną ilość cukru. Nadmiar przekształcany i przechowywany jest jako tkanka tłuszczowa. To może szybko prowadzić nie tylko do nadwagi, czy otyłości, ale też poważniejszych problemów zdrowotnych, np. chorób serca lub bezdechu sennego. Tłuszcz ten bowiem magazynowany jest szczególnie w okolicach brzucha oraz narządów wewnętrznych.

4) Bóle zębów

Cukier stanowi pożywkę dla bakterii próchnicznych, powodujących bolesne problemy z zębami. Dlatego też warto myć zęby około godziny po każdym posiłku (szczególnie słodkim) i stosować środki do naturalnej pielęgnacji jamy ustnej.

5) Częste infekcje

Częste przeziębienia i infekcje mogą być spowodowane zwiększonym spożyciem cukru. Zbyt duża jego ilość może osłabiać układ odpornościowy. Organizm nie ma wtedy zdolności do zwalczania bakterii czy wirusów. Najlepiej więc, by utrzymać układ immunologiczny w dobrym stanie – unikać cukru i korzystać z naturalnych metod na wzmocnienie odporności.

6) Niepokój lub depresja

Jedzenie zbyt dużej ilości cukru może powodować zły stan psychiczny i emocjonalny. Gdy wzmacniające działanie „słodkiego” ulega wykończeniu, przychodzi spadek, czyli fizyczne zmęczenie, któremu może towarzyszyć  przygnębienie. Osoby uzależnione od cukru często doświadczają uczuć związanych z depresją: senności, smutku, niepokoju, nerwowości, poczucia winy i żalu. Najlepiej więc zredukować cukier w diecie, zadbać o aktywność fizyczną i wypróbować różnych metod na dobry humor, np. aromaterapii lub chromoterapii.

Powyższe informacje są jedynie sugestią i nie powinny zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem, należy skonsultować się z lekarzem.

Produkty, które poprawiają nastrój: TOP 3

Produkty, które poprawiają nastrój: TOP 3

Istnieje kilka produktów, które mogą wspomóc walkę ze złym nastojem. Poznajcie najlepsze z nich!

 

 

 

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (114 głosów, średnia: 4,65 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. macierzanka  24 marca 2018 19:44

    Ciekawe informacje.

    Odpowiedz
  2. ewalub  26 marca 2018 11:05

    Niepokój lub depresja? A ja myślałam, że czekolada może tylko pomóc w okresie przygnębienia.

    Odpowiedz
  3. Agnesja  26 marca 2018 15:16

    Dotyczą mnie niektóre punkty 🙂 A ze słodyczami mam szczególnie silny związek więc na pewno powinnam ograniczyć cukier. Tylko to nie takie proste….

    Odpowiedz
  4. Neon  3 kwietnia 2018 17:15

    Zrezygnowałam z cukru na czas Wielkiego Postu, dużo tym sposobem schudłam, mimo braku innych ograniczeń w diecie.

    Odpowiedz
  5. J  15 kwietnia 2018 10:10

    ograniczenie mam ciągle w planach

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany