Te triki stosują restauracje w menu, by wpłynąć na wybory swoich gości! Poznaj najczęstsze TOP 5

Gastronomia rządzi się swoimi prawami. Większość z nas uwielbia obiady na mieście lub wyjątkowe kolacje. Szukając pozycji, którą zjemy, otrzymujemy zazwyczaj menu. Wiele osób przychodząc do restauracji jest niezdecydowanych. Zdarza się, że sam wybór jedzenia trwa ogrom czasu – zwłaszcza, gdy jesteśmy w jakimś miejscu po raz pierwszy. Menu na pierwszy rzut oka wydaje się niepozorne, jednak to spore narzędzie wpływu. Sprawdź, jakie sztuczki w swoim menu stosują restauratorzy. Te niewielkie detale mają duży wpływ na nasze ostateczne decyzje

1. Wygląd menu

To dość oczywiste, ale nie należy bagatelizować sprawy. To, jakie otrzymamy menu, może wpłynąć na naszą decyzję co do tego, jaki posiłek wybierzemy. Im cięższa karta dań, tym sprawia ona lepsze wrażenie na gościach. Wierzymy, że obsługa i sama restauracja jest na wyższym poziomie. Lekkie menu może sprawić, że zaczniemy się zastanawiać, czy to na pewno lokal dobrej jakości. Nie musimy chyba też mówić o czystości i schludności menu. Niestety, niektóre restauracje o tym zapominają.

2. Czcionka w menu

Na nasze postrzeganie restauracji wpływa też to, jaką czcionkę wybrała restauracja do przedstawienia swojego jadłospisu. Czcionka z kursywą jest postrzegana jako bardziej luksusowa. Czcionki typu “comic sans” są traktowane z dystansem, jako coś taniego, bez gustu.

3. Zdjęcia

W niektórych menu znajdziemy zdjęcia dań. Jeśli są to dania, które faktycznie zostały wykonane w tej restauracji to bardzo dobry znak! Oznacza to, że szef kuchni naprawdę ma się czym pochwalić. Takie dania zazwyczaj wyglądają apetycznie i bardzo dobrze smakują. Jest jednak pewien haczyk – należy zachować w tym umiar. Im więcej zdjęć, tym klient może uznać, że to lokal z niższej jakościowo półki. Drogie restauracje nie zawsze stawiają na fotografie w menu – 1-2 zdjęcie wystarczy.

4. Nazwy dań

To chyba najważniejszy punkt. Okazuje się, że nazwa dania ma największy wpływ na to, jaki posiłek wybierzemy. Opisowe nazwy, ekscytujące, zwiększają liczbę osób, które je wybiorą. Restauracje często proste danie nazywają opisowo i zaskakująco po to, by zwiększyć nasze zainteresowanie. Często dodają też sformułowania, które wywołują pewne emocje, są sentymentalne, np. “ciasteczka babuni”, “ręcznie wykonywane” itd. Zdarza się też, że odwołują się do naszych innych zmysłów, np. węchu i smaku. Wszystko to sprawia, że danie wydaje nam się atrakcyjniejsze.

5. Kolory menu

Nie jest tajemnicą, że kolory mają na nas ogromny wpływ. W restauracjach do menu – zwłaszcza tych skórzanych – najczęściej wykorzystuje się kolor czerwony i niebieski (mają one zwiększyć apetyt). Oprócz tego można innym kolorem wyróżnić jakieś danie, które ma wzbudzić zainteresowanie. W restauracjach, w których są serwowane ryby i owoce morza, często stawia się na kolor niebieski w menu, który sprawia wrażenie świeżości – przywołuje na myśl, że są to dania “prosto z morza”. Podobnie jest z restauracjami wege, gdzie dominuje kolor zielony.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (62 głosów, średnia: 4,87 z 5)
zapisuję głos...