5 sposobów na to jak wytrwać w diecie

Koniec roku to zazwyczaj czas składania sobie noworocznych postanowień i obietnic. Będziemy bardziej o sobie dbać. Przeczytamy określoną ilość książek, schudniemy do wybranego rozmiaru, czy określonej wagi. Właśnie temat odchudzania jest bardzo częstym postanowieniem na Nowy Rok. Odchudzanie zaś nierozerwalnie łączy się z odpowiednią, zdrową dietą dopasowaną do naszych potrzeb i trybu życia.  Przedstawiamy 5 sposobów na to jak wytrwać w diecie wspólnie z ekspertem Małgorzatą Chylewską, dietetyczką LightBox.

dieta antyrakowa

By stracić na wadze, należy połączyć racjonalny plan żywieniowy z systematyczną aktywnością fizyczną. Jedno bez drugiego przyniesie tylko połowiczny i na pewno nie do końca satysfakcjonujący efekt. O ile do uprawiania sportu czy zwiększania poziomu aktywności fizycznej nie trzeba nas specjalnie przekonywać, tak z trzymaniem dyscypliny żywieniowej jest często spory problem. Jak sobie z tym poradzić? Można spróbować pięciu prostych sztuczek.

 Sposoby na to jak wytrwać w diecie – 1: Chwal się w Internecie

Załóżmy bloga albo profil w portalu społecznościowym i poinformujmy o tym fakcie znajomych. Niech śledzą nasze postępy. Opisujmy w sieci swoje zmagania z dietą. Nie ograniczajmy się tylko do zawartości tekstowej. Wrzucajmy też filmiki czy zdjęcia. Co dokładnie powinniśmy fotografować i publikować? Wszystkie konsumowane produkty, także najmniejsze przekąski. Ponoć dokumentacja fotograficzna sprzyja przestrzeganiu postanowień planu żywieniowego. Zdaniem psychologów żywienia poczucie wstydu w momencie publikowania zdjęcia sprawi, że więcej nie sięgniemy po dany produkt.

Sposoby na to jak wytrwać w diecie – 2: Stwórz lodówkowy kalendarz

Stwórzmy kalendarz dietetyczny. Może być w wersji online. Jednak lepsze efekty przyniesie, gdy będzie nam się cały czas rzucał w oczy. Co w takim kalendarzu ma się znaleźć? Nasze dobre uczynki! Są nimi wszystkie poczynania, które przybliżają nas do celu, czyli unikanie podjadania, wystrzeganie się słodyczy, zamiana niezdrowych przekąsek na te zdrowe. Odnotowujmy w kalendarzu wszystkie takie drobne sukcesy, z każdego dnia. Możemy też wklejać do kalendarza zdjęcia swojej figury i wpisywać swoje wymiary. Gdy taki plakat umieścimy na lodówce albo szafce ze słodyczami, będzie dla nas dodatkową motywacją, by wytrwać w postanowieniach.

Diet. Beautiful Young Woman Eating Vegetable Salad

Sposoby na to jak wytrwać w diecie – 3: Powiadom przyjaciół

Powiadommy znajomych i bliskich, że się odchudzamy. Co to da? Jeśli leży im na sercu nasze dobro, nie będą nas wyciągać na pizzę, kebaby czy hamburgery ani kupować czekoladek w prezencie. Mogą nas za to dopingować, dopytywać się o efekty kuracji i zawstydzać. Niezręcznie będzie ich zawieść. W chwilach słabości możemy się też zwrócić do przyjaciela. Na pewno wesprze nas dobrym słowem, zmotywuje do odstąpienia od zjedzenia batonika.

Sposoby na to jak wytrwać w diecie – 4: Trzymaj się godzin posiłków

Jeśli większość dnia spędzasz poza domem zastanów się nas stosowaniem diety w pudełkach, szczególnie w pierwszym etapie walki z nadwagą. To rada dla tych, którzy chcą jeść obiad o normalnej porze, a nie wieczorem po pracy, ale nie mają wpływu na serwowane w stołówce posiłki. Mogą więc zamówić catering dietetyczny do biura. Dostawca spełni wszystkie nasze zachcianki i oczekiwania – codziennie będzie przywozić nam to, co z nim ustalimy. W ten sposób utrzymamy kaloryczność posiłków i ich regularność, co ma bardzo istotne znaczenie w odchudzaniu i w zdrowym odżywianiu. Dieta pudełkowa ma też kilka innych zalet. Zwalnia nas z obowiązku robienia większych zakupów. W ten sposób redukujemy ryzyko, że kupimy coś niepożądanego i niezdrowego.

dieta-dla-serca

Gdy będziemy przyjmować posiłki o stałej porze, zapobiegniemy spadkom glukozy. Nie będziemy więc buszować wieczorem w lodówce ani rzucać się na jedzenie po powrocie z firmy. Jest też szansa, że odżywiając się w ten sposób, będziemy jeść mniej. Zdaniem psychologa doktora Briana Wansinka – „Sherlocka Holmesa zachowań żywieniowych”, efekty odchudzania zależą nie tylko od stosowanej diety, ale również od sposobu naszego myślenia i odpowiedniego nastawienia, a potrawy przygotowywane przez innych smakują nam bardziej i ich spożycie jest mniejsze niż przygotowanych samodzielnie. Minusem cateringu dietetycznego może być jego koszt. Jeśli szkoda nam pieniędzy, możemy przygotowywać posiłki samodzielnie i samemu nosić je do pracy. Muszą to być jednak potrawy przygotowane wedle wskazówek dietetyka. Dotyczy to zarówno jakości i ilości dań, jak i sposobu ich przyrządzania (technologia, produkty).

Sposoby na to jak wytrwać w diecie – 5: Zajmij czymś mózg

Znajdźmy inny sposób nagradzania, odstresowania czy pocieszania niż jedzenie. Róbmy to, co sprawia nam przyjemność. Na pewno mamy jakieś pasje. Rozwińmy je. Chodzi o to, by mieć zajęte ręce i umysł, gdy przyjdzie ochota na zjedzenie czegoś małego i kalorycznego.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (149 głosów, średnia: 4,74 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Żanett  22 grudnia 2015 07:29

    Na szczęście nie muszę korzystać z tych porad 🙂

    Odpowiedz
    • martucha180  22 grudnia 2015 10:35

      Ja też nie 🙂 Ale mózg zawsze warto czymś zająć, by szare komórki miały co robić 😉

      Odpowiedz
  2. sylwiawes  22 grudnia 2015 12:42

    Ja nigdy nie stosowałam diety, na szczęście nie musiałam i mam nadzieje ,że nigdy nie będe musiała 🙂

    Odpowiedz
  3. Aneta  22 grudnia 2015 16:35

    Ciekawe sposoby, będę musiała je wypróbować po Nowym Roku 🙂

    Odpowiedz
  4. Patriszia  1 stycznia 2016 22:14

    Nigdy nie byłam na żadnej diecie i nie planuję 🙂

    Odpowiedz
  5. marcia7  11 stycznia 2016 16:12

    powiadomienie przyjaciół dobrze motywuje

    Odpowiedz
  6. martus2833  18 stycznia 2016 18:48

    Numer jeden jest bez sensu.

    Odpowiedz
  7. Karolcia  29 maja 2016 20:17

    To jest prawda, że trzeba zająć czymś mózg. Kiedy się nudzę otwieram lodówkę tyle razy ile to możliwe, jeżeli nie mam niczego słodkiego to zawsze mnie przecież ratuje ser i tosty, bo przecież i tak nie mam co robić 😀

    Odpowiedz
  8. maburekk  21 stycznia 2017 17:40

    Taa, zawsze jak zaczynam się odchudzać, to kończy się kilkoma dodatkowymi kilogramami…

    Odpowiedz
  9. Dorota  31 lipca 2017 18:18

    Błonnik z oleofarm pomaga żeby wytrwać na diecie. Wsypuję dwie łyżeczki do szklanki wody, mieszam i piję. Naprawdę zapełnia żołądek i nie jest się głodnym. Ja dzięki temu schudłam moje upragnione 5 kg 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.