5 sposobów jak zmienić tryb życia na zdrowszy

Ciągle dość niedbale podchodzimy do jednego z najważniejszych czynników zapewniających nam zdrowie, czyli naszej diety. Według kuchni polskiej powinno się jeść dużo i smacznie, co często oznacza tłusto. Przedstawiamy 5 prostych sposobów, jak zmienić tryb życia na zdrowszy – zapraszamy!

 Jak zmienić tryb życia na zdrowszy – Kasza i ryż zamiast ziemniaków

Kasza

Ziemniaki to najpopularniejszy dodatek do dań w polskiej kuchni. Łatwy, tani, dość uniwersalny jeśli chodzi o sposób jego przygotowania, stanowi zapychacz do potraw. Jego wadą jest jednak wysoka kaloryczność (przy tradycyjnych sposobach podania) oraz ubogość w witaminy. Jego dobrym zamiennikiem jest brązowy ryż, który jest bogaty w białko, magnez oraz wapń. Dzięki temu, że jest długo trawiony, powoduje uczucie sytości na dłuższy czas. Kasza gryczana również zasługuje na uwagę w kuchni. Ze względu na dużą zawartość białka, aminokwasów, błonnika i minerałów, jest lepsza niż tuczący ziemniak.

Jak zmienić tryb życia na zdrowszy – Zamień słodycze na owoce

Owoce

O pozytywnym wpływie owoców na nasz organizm wiemy już od dawna. Jednak nie każdy wie, że spożywanie niektórych z nich daje ujemny bilans kaloryczny. Spożywając niskokaloryczne przekąski, nasz organizm musi spalić ich więcej, aby je strawić. Do takich produktów zalicza się ananas oraz tak popularne jabłko! Pokrojone, przetarte na mus czy w postaci suszonych chipsów  (np. Crispy Natural , czy domowej roboty), pobudzają nasz organizm i enzymy trawienne spalając kalorie.

Jak zmienić tryb życia na zdrowszy – Więcej przypraw

Przyprawy

Cynamon i kurkumę znamy przede wszystkim z kuchni arabskiej. Jednak ta egzotyczna przyprawa znalazła uznanie również i na polskich stołach. Kurkuma, która nadaje piękny złocisty kolor potrawom, to źródło antyoksydantów, która zabezpieczają organizm przed wolnymi rodnikami. Z kolei cynamon dodawany do porannej kawy poprawia ukrwienie mózgu, wpływając tym samym na pamięć, koncentrację, a także jasność umysłu.

Jak zmienić tryb życia na zdrowszy – Otręby na zdrowie

Otręby

Nie ma lepszego źródła błonnika niż otręby owsiane. Poza nim, to także bomba kwasów tłuszczowych które wpływają na nawilżenie skóry, a także niezbędnik przy leczeniu miażdżycy. 3 łyżki dziennie to dla dorosłej osoby antidotum na zły cholesterol, wysoki poziom cukru oraz toksyny.

Jak zmienić tryb życia na zdrowszy – Nie zapominaj o ruchu!

Ruch

Żadna dieta ani suplementy nie sprawią, że nasze ciało będzie w wiecznie dobrej kondycji. Na nią zapracować musimy sami. Coraz dłuższe dni i wyższa temperatura sprawiają, że czas spędzany na świeżym powietrzu to prawdziwa przyjemność. Aura jest sprzyjająca, szukając pierwszych znaków wiosny możemy wybrać się na krótkie wybiegi lub dłuższe spacery. Nie musimy tej aktywności wykonywać samotnie – wspólny spacer, czy wycieczka rowerowa z partnerem, albo z psem, któremu z pewnością przyniesie to wiele radości.

A Wam jakie zmiany udało się wprowadzić w swojej diecie, aby żyć zdrowiej?  Jaką aktywność ruchową preferujecie ?

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (166 głosów, średnia: 4,77 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. lilkawodna  16 marca 2015 07:43

    Ja stosuję wszystkie powyższe zalecenia. No tylko na otręby jeszcze się nie załapałam. Jestem strasznie leniwa jeśli chodzi o aktywność ruchową więc aby się szybko nie zniechęcić zaczęłam od długich, 2-3 godzinnych spacerów. A do tego sprzątanie, gotowanie i noszenie dziecka:-).

    Odpowiedz
  2. Gocha  16 marca 2015 08:33

    Ja ostatnio ograniczyłam spożywanie soli. Dzięki temu wyostrzył mi się smak, odczucia smakowe potraw. Akurat nadchodzi sezon letni to zgodzę się, żeby zamienić koniecznie słodycze na owoce, ale w sezonie zimowym owoce w naszych sklepach nie są za dobre ;/ Co do kaszy należy pamiętać, że może ona przy nadmiernym spożywaniu zakwaszać organizm

    Odpowiedz
  3. bbo  16 marca 2015 09:03

    Ja wciąż za mało wykorzystuję otręby w kuchni. Obiecuję poprawę 🙂

    Odpowiedz
  4. kisiek  16 marca 2015 10:32

    nie umiem zrezygnować ze słodyczy

    Odpowiedz
  5. Kmakolagwa  16 marca 2015 11:08

    Bardzo pouczający artykuł. Ale w czasach gdzie na sklepowych górują różnego rodzaje słodycze, ciężko jest im się oprzeć.

    Odpowiedz
  6. macierzanka  16 marca 2015 14:30

    Staram się zmieniać tryb życia na zdrowszy ,ostatnio często w mojej kuchni goszczą otręby i kasza gryczana.

    Odpowiedz
  7. Wusia  16 marca 2015 14:30

    Jeszcze lepszą metodą jest zamiana słodyczy na warzywa i jedzenie mniejszych porcji co ok.3 godziny.

    Odpowiedz
  8. oskarek1995  16 marca 2015 16:12

    warto pamiętac

    Odpowiedz
  9. martucha180  16 marca 2015 17:44

    Ja to z przyprawami na bakier…

    Odpowiedz
  10. adamorek  16 marca 2015 20:37

    nie znałem tych właściwości cynamonu, muszę jeść go więcej

    Odpowiedz
  11. camillafed88  17 marca 2015 19:32

    Wszystko takie oczywiste a tak trudno zmienić przyzwyczajenia…

    Odpowiedz
  12. Anita  18 marca 2015 09:37

    Ja do niedawna jadłam tylko ryż z mięskiem, ale nie wiem czy do końca to takie zdrowe 🙂

    Odpowiedz
  13. girlblack  22 marca 2015 19:57

    kocham kasze:) i owoce zdrowo i kolorowo;D

    Odpowiedz
  14. BlackMary  27 grudnia 2015 20:16

    Super rady😊 spróbuje ta kawę z cynamonem nie wiedziałam o czymś takim😋

    Odpowiedz
  15. sylwiawes  26 grudnia 2016 13:44

    Świetne rady 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany