4 kluczowe zalety fit słodyczy

Zdrowe słodycze, smaczne i pełne wartości odżywczych, są świetną alternatywą dla popularnych łakoci. Sprawdzamy, dlaczego warto wprowadzić je do swojej diety.

1. Nie zawierają cukru

Dobrze wiemy, że cukier nie jest sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami, a nadmiernie spożywany może przynieść negatywne skutki dla naszego zdrowia. Biały, słodki proszek jest nie tylko winny otyłości, ale także sprzyja rozwojowi próchnicy zębów, cukrzycy, problemów z wątrobą czy chorób krążeniowych. Wbrew pozorom, nie tak łatwo kontrolować przyjmowany cukier – składnik ten występuje w ogromnej ilości przetworzonych produktów (nie tylko w słodyczach!) w przeróżnych formach i pod różnym nazewnictwem. 

Walka z cukrem jest bardzo nierówna. Zjedzenie czegoś słodkiego jest bowiem przyjemne samo w sobie – pobudza układ nagrody i powoduje wydzielanie hormonów szczęścia. Nic dziwnego, że tak trudno odstawić nam przekąski. Na szczęście, przestrzeganie restrykcyjnej diety nie musi oznaczać rezygnacji z tych drobnych, jedzeniowych przyjemności! Zdrowe słodycze Nelka (https://www.nellfit.pl/) są naturalnie słodkie, choć w ich składzie nie znajdziemy ani grama cukru. Ich niepowtarzalny smak tworzą zdrowe bakalie, daktyle i wysokogatunkowy miód z polskich pasiek.

2. Są źródłem cennych wartości odżywczych

W odróżnieniu od popularnych słodyczy, fit przekąski Nelka nie zawierają konserwantów i innych chemicznych składników, które mają za zadanie wzmocnić smak i przedłużyć świeżość produktu. W zamian ich wnętrze wypełnione jest tym, co najlepsze z natury: orzechami laskowymi, arachidowymi, kakaem, daktylami, sezamem, rodzynkami i miodem. Ich wyjątkowy skład sprawia, że fit słodycze są nie tylko smaczne, ale przede wszystkim zdrowe – dostarczają witamin, minerałów, białka i tłuszczów nienasyconych niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Zdrowe przekąski powinny być przetrzymywane w lodówce, aby zachowały swoją konsystencję i wyjątkowy smak. To zresztą dobra wskazówka, jak rozpoznać smakołyki wykonane z dobrych jakościowo składników. Z pewnością nie należą do nich batony o długim terminie ważności, które leżą na sklepowych półkach.

3. Mogą zastąpić pełnowartościowy posiłek

Po batoniki często sięgamy wtedy, gdy dopada nas mały głód, czujemy się ospali i potrzebujemy czegoś, co szybko podniesie nasz poziom energii. Warto zauważyć, że tradycyjne słodycze są bombą kaloryczną – powodują gwałtowny, ale krótkotrwały wzrost cukru we krwi. W efekcie stanowią bezwartościowy posiłek, po którym pozostają nam jedynie dodatkowe centymetry w biodrach.

Prosty cukier warto zastąpić owocami, orzechami oraz miodem, które oprócz walorów smakowych są bogactwem mikro-, makroskładników i zdrowej, systematycznie uwalnianej energii. Fit słodycze świetnie sprawdzają się w roli przekąski między posiłkami, ale także jako samodzielne danie zwłaszcza przed lub po treningu, kiedy nasze ciało łaknie sporej dawki mocy.

4. Są bezpieczne dla małych i dużych łakomczuchów

Według danych opublikowanych przez Światową Organizację Zdrowia, dzieci spożywają aż 70-80g cukru dziennie (to odpowiednik aż 14-16 łyżeczek!). W trosce o zdrowie maluchów warto więc pomyśleć o słodkiej, ale bezpieczniej alternatywie dla popularnych smakołyków.

Zdrowe słodycze Nelka powstają tylko z najlepszych składników w oparciu o domową recepturę z powodzeniem przeniesioną na większą skalę. Nie zawierają cukru, soli, glutenu ani laktozy. Dbałość o selekcję ingredientów i zachowanie wysokich standardów jakości na każdym etapie produkcji przyczyniła się do stworzenia fit przysmaków, po które bez obaw mogą sięgać zarówno dorośli, jak i dzieci.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (40 głosów, średnia: 4,68 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Biomedka  7 lipca 2020 13:59

    Ja obecnie jem tylko tego typu przekąski – bez dodatków cukru, co najwyżej z niewielką ilością miodu i oczywiście pełnoziarniste. 🙂

    Odpowiedz
  2. Skosa Sandra  7 lipca 2020 21:17

    Ja staram się odżywiać zdrowo, ale ostatnio coraz częściej zdarzają mi się żywieniowe grzeszki.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany