3 powody, dlaczego promocje na zdrowiu nigdy nie wychodzą na dobre!

Suplementy diety stały się na tyle popularne, że bez trudu można je znaleźć w supermarketach, na stacjach benzynowych, a nawet na bazarach. Koszt najtańszych specyfików nie przekracza 15 złotych. Mało realne, aby taki produkt w jakimkolwiek stopniu mógł pozytywnie wpłynąć na organizm, nie mówiąc już o tym, że może zaszkodzić. Promocje na zdrowiu nigdy nie wychodzą na dobre. Zakup droższych suplementów jest jak inwestycja na wysokooprocentowanej lokacie. Warto wpłacić więcej po to, by później zyskać maksymalne korzyści. Sprawdź, co tak naprawdę Ci się opłaci!

Suplementy diety

Moc ukryta w pigułce

Suplementy diety stanowią skoncentrowane źródło witamin, minerałów, składników roślinnych i innych substancji, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Uzupełniają dietę we wszelkie komponenty, które powstały np. na skutek niedoborów w odżywianiu. Wspomagają sprawność fizyczną i umysłową. Szczególnie poleca się je osobom odchudzającym, ponieważ zwiększają przemianę materii, hamują uczucie głodu, wchłanianie cukrów oraz tłuszczów. Badania wykazały, że najlepsze efekty osiąga się włączając suplementy do aktywności fizycznej i zdrowej diety.

Wszystko, czego nie może dać Ci tani suplement

Na cenę suplementów składa się wiele czynników. Tanie specyfiki zawierają głównie syntetyczne składniki o niskiej jakości i przyswajalności. Jakość to zresztą klucz do sukcesu skutecznego preparatu. Gatunek surowców ma ogromny wpływ na to, czy dany środek będzie przynosił efekty. To, że na etykiecie produktu za kilka złotych napisane jest „100% dziennej dawki witaminy C”, nie musi być sprzeczne z prawdą, ale już jej rzeczywiste działanie to zupełnie inna historia. Dobrze jest poszukać w opisie informacji o pochodzeniu składników. Tym producenci suplementów z niższej półki również niechętnie się chwalą. Najlepiej wybierać te, które wytworzone są na bazie naturalnych komponentów aktywnych, pozyskanych od certyfikowanych dostawców. Stała współpraca z dostawcami pozwala na bieżąco kontrolować  stan produktów.

Równie ważny jest zapis o tym, że suplement może być stosowany przez wegetarian. Jesz mięso i sądzisz, że to Cię nie dotyczy? Nie do końca, ponieważ składniki roślinne są lepiej trawione od zwierzęcych. Wartościowe suplementy nie będą zawierały substancji modyfikowanych genetycznie, podejrzanych wypełniaczy, wzmacniaczy smaku ani alergenów. Rezygnacja z tego wszystkiego dodatkowo kosztuje. Przykładowo, niemodyfikowana genetycznie soja może być nawet kilkukrotnie droższa od  zmodyfikowanej. Solidny producent zawsze będzie inwestował w najlepsze składniki. Do stworzenia wysokiej klasy suplementów konieczna jest ogromna wiedza, doświadczenie i precyzyjność w doborze komponentów. To nie kwestia mody na jakiś ekstrakt, czy witaminę, ale lata badań decydują o tym, co znajdzie się w opakowaniu, a to wymaga nakładów finansowych.

Na co zwracać uwagę?

Zasada jest prosta, kupując suplementy diety przez Internet, wybieraj te bezpośrednio od producenta albo na sprawdzonych portalach, ale zawsze sprawdź na stronie producenta czy produkt dostępny jest również w regularnej sprzedaży np. z aptekach lub drogeriach. Renomowane sieci drogerii i aptek dokonują selektywnej analizy asortymentu jaki oferują. Natomiast, jeśli wolisz robić zakupy stacjonarnie, to najlepiej w znanej aptece albo renomowanej drogerii. Nie jesteś czegoś pewna, masz wątpliwości, czy dany składnik jest dla ciebie odpowiedni? Zadawaj pytania, zarówno w tradycyjnym, jak i w internetowym sklepie. Wykwalifikowany sprzedawca powinien szybko rozwiać Twoje wątpliwości.  Nie daj się namówić na zakup przecenionych o 80% specyfików. Możesz natknąć się na podróbki zawierające niebezpieczne dla zdrowia substancje. Dokładnie sprawdzaj wszystkie informacje znajdujące się na opakowaniu. Omijaj produkty, na których nie ma wyszczególnionego składu, zażywanej dziennej dawki i daty spożycia. W widocznym miejscu powinna znaleźć się też informacja o tym, jak przechowywać preparat. To mit, że suplementów diety nie można ze sobą łączyć. Warunek jest jednak taki, że muszą być z tej samej linii produktów. Wtedy możesz mieć pewność, że składniki nie będą się powtarzały i nie przedawkujesz żadnej witaminy.

Jakie substancje aktywne powinny zawierać suplementy diety?

  • Ekstrakty, np. z pestek winogron – wspomagają funkcjonowanie naczyń krwionośnych; zielonej kawy i herbaty – sprzyjają odchudzaniu i utrzymaniu prawidłowej wagi; papryczki chilli lub pieprzu Cayenne (Kapsaicyna)  – przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Naturalny kolagen rybi – najbardziej wartościowy i zbliżony swoją budową do kolagenu ludzkiego. Rekomendowany do kuracji anti-age.
  • Aloes  – zwiększa odporność, nawilża i regeneruje skórę.
  • Mniszek lekarski  – wspomaga proces trawienia.
  • Skrzyp polny  – ma działanie przeciwbakteryjne, przyspiesza porost włosów, wzmacnia paznokcie.
  • Żeń-szeń – zwiększa odporność organizmu na stres, pobudza sprawność intelektualną.

Potrzebujesz porady lub masz jeszcze wątpliwości, a chciałbyś włączyć suplementy do swojej diety zapytaj eksperta z Noble Health [email protected]

Polska marka ekspercka, jedyna na rynku w kategorii Premium Wellness.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (131 głosów, średnia: 4,79 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. lilkawodna  24 czerwca 2014 09:53

    Polacy są w czołówce narodów zażywających ogromne ilości tabletek i suplementów diety!

    Odpowiedz
  2. martucha180  24 czerwca 2014 21:16

    Zamiast tabletki lepiej zjeść owoce i warzywa.

    Odpowiedz
  3. bbo  24 czerwca 2014 21:50

    Kiedyś łykałam suplementy na włosy i cerę, ale nie widziałam żadnego efektu.

    Odpowiedz
  4. as_sa  24 czerwca 2014 22:59

    „promocje na zdrowiu nigdy nie wychodzą na dobre”

    Odpowiedz
  5. Katarzyna  29 stycznia 2016 12:42

    Jak nie muszę, to nie biorę żadnym tabletek, pigułek i suplementów. Trzymam się z daleka nawet od środków przeciwbolowych

    Odpowiedz
  6. efffciaa  24 lutego 2016 15:15

    Dla naszego zdrowia ważne jest wszystko : zaczynając od właściwie zbilansowanej diety , poprzez ruch , zdrowy tryb życia a kończąc na suplementach – same suplementy nie wystarczą .

    Odpowiedz
  7. stokrotkapolna  13 marca 2017 03:04

    Racja,lepiej unikać. Ciekawy artykuł i zawsze warto czytać i dowiadywać się , ale z tymi suplementami i lekami, to raczej ostrożnie. Są na wszystko,w tym natłoku, trzeba wybrać, to , co jest nam naprawdę konieczne, a najlepiej ich unikać i stosować zdrową dietę.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany