10 sposobów na szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie

Jesień to czas gdy większość z nas przybiera na wadze. Zła pogoda zniechęca do wysiłku fizycznego, a jesienna chandra sprawia, że częściej sięgamy po słodkości. A gdyby tak jesienią zadbać o swoją sylwetkę i dobre samopoczucie? Oto lista 10 sposobów na szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie dr Christiana Matthai, eksperta TEEKANNE, dzięki którym walka z nadprogramowymi kilogramami będzie łatwiejsza.

Przypominamy, że do 6 października 2015 r. trwa konkurs Bądź Fit z TEEKANNE

Szczesliwa i zdrowa kobieta

  1. Usuń z domu całą tłustą żywność. Znajdująca się na półce czekolada lub opakowanie chipsów skusi nawet najbardziej zmotywowanych. Zawsze nastąpi idealny moment na zjedzenie naszych ulubionych produktów (dla wielu już oglądanie filmów bez przekąsek jest nie do pomyślenia). Lepiej będzie, gdy w lodówce znajdą się świeże owoce lub warzywa, bogate w witaminy i mikroelementy, które pomogą w redukowaniu tkanki tłuszczowej.
  2. Nigdy nie idź na zakupy z pustym żołądkiem. W przeciwnej sytuacji istnieje wysokie ryzyko, że kupimy wiele produktów, które nie mogą znaleźć się w zdrowym jadłospisie.
  3. Umieść butelkę z wodą w każdym kącie swojego mieszkania lub miejsca pracy. Dorosłej osobie zaleca się wypijać około 3 litrów wody dziennie. Pomoże to także w hamowaniu głodu, przynajmniej na jakiś czas.
  4. Nie zawyżaj swojego podstawowego zapotrzebowania energetycznego. Średnio kobieta w wieku 19-50 lat powinna spożywać około 2200 kalorii. Ważnym jest jednak uwzględnienie indywidualnych potrzeb i wyliczenie swojej optymalnej ilości niezbędnej „energii”.
  5. Unikaj przekąsek między posiłkami. Najczęściej nie zaliczamy ich do głownych dań, a więc ilość spożywanych kalorii się zwiększa.
  6. Wykreśl ze swojej listy wszystkie napoje, które zawierają cukier. Ulubione gazowane napoje warto zastąpić naturalnymi sokami lub herbatami. Dobrym rozwiązaniem będą herbatki firmy TEEKANNE z serii „Harmony for Body&Soul”, wśród składników których znajduje się pokrzywa, mięta oraz owoce dzikiej róży.dla_Ani3
  7. Jedz śniadanie. Pomoże to rzadziej sięgać po przekąski oraz doda niezbędnej energii na dobry początek dnia.
  8. Jedz świadomie i powoli przeżuwaj. Wtedy będzie łatwiej zauważyć, kiedy jesteś już syta.
  9. Nie spożywaj węglowodanów po godzinie 17:00.
  10. Zaprzyjaźnij się z warzywami. Brokuły, awokado, papryka muszą stać nieodłączną częścią Twoich dań.

Nie możemy również zapominać o regularnych treningach, które nie tylko wzmocnią efekty diety, ale też dadzą poczucie zadowolenia i harmonii po ciężkim dniu.  Zbilansowana dieta, regularne ćwiczenia i równowaga między pracą a życiem prywatnym są podstawą długiego i zdrowego życia!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (190 głosów, średnia: 4,43 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Żanett  24 września 2015 07:51

    Ja nie mam problemu z obawą o nadprogramowe kilogramy zimą 🙂 Niemniej jednak wodę pijam w dużych ilościach przez cały rok.

    Odpowiedz
  2. Gocha  24 września 2015 09:01

    U mnie jest problem 1. Zawsze jakaś czekolada jest w szafce, bo mój mąż magazynuje ;p Lubię też podjadać na filmie ;/

    Odpowiedz
  3. lilkawodna  24 września 2015 11:18

    Ja mam ostatnio problem z utrzymaniem wagi. Moment i tyje.

    Odpowiedz
  4. macierzanka  24 września 2015 11:26

    Ja mam ten sam problem,wciąż coś jem oglądając telewizję.

    Odpowiedz
  5. bbo  24 września 2015 11:47

    Ja muszę się pilnować by za dużo na wadze nie wyskoczyło, więc rady jak najbardziej dla mnie.

    Odpowiedz
  6. Aneta  24 września 2015 13:40

    Ajj, ja to wszystko wiem, ale ciężko się tego trzymać 🙂

    Odpowiedz
  7. martus2833  24 września 2015 15:28

    Nie piję gazowanych napojów w ogóle. U mnie woda to numer jeden. Lubię też ziołowe herbatki ale tych z firmy Teekanne jeszcze nie piłam.

    Odpowiedz
  8. sylwiawes  24 września 2015 19:22

    Zawsze jak oglądam jakiś film to kusi mnie żeby coś przekąsić. Staram się żeby to były zdrowe przekąski jak wafle ryżowe lub np jabłko czy słonecznik lecz czasem skuszę się np na paluszki ale bez soli 🙂

    Odpowiedz
  9. Patriszia  25 września 2015 15:50

    Lubię podjadać, ale tłumaczę sobie, że wszytko jest dla ludzi i z umiarem mi nie zaszkodzi. Wody piję dużo, owoce i warzywa też lubię więc może nie jest ze mną tak źle

    Odpowiedz
  10. adamorek  26 września 2015 19:01

    trzeba się jesienią brać za siebie

    Odpowiedz
  11. marcia7  26 września 2015 19:13

    trzeba się poruszać i będzie dobrze

    Odpowiedz
  12. Anita  29 września 2015 18:37

    Gdyby te wszystkie „proste” rady rzeczywiście takie były..

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany