Jak zarządzać czasem? Poznaj 3 kroki

„Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić”- twierdził Albert Einstein. I miał rację.
Aby być człowiekiem wysoce produktywnym i nie marnować swojego cennego czasu na błahe zajęcia, należy nauczyć się sprawować kontrolę nad godzinami swego życia. A zatem, jak zarządzać czasem? 

Czasu nie można cofnąć ani zatrzymać. Warto zatem spożytkować go w wartościowy sposób. Można się tego nauczyć, postępując zgodnie z trzema krokami.

Jak zarządzać czasem

Jak zarządzać czasem? Krok 1: Zapisz, jak mija Twój czas

Ludziom wydaje się, że doskonale wiedzą, jak spędzają czas. Nie zdają sobie sprawy jednak, że wiele czynności odbywa się w umyśle na poziomie nieświadomości lub podświadomości. Kiedy spiszecie sobie, co robicie w każdej chwili, nawet jeśli to będą drobnostki, wtedy uświadomicie sobie te czynności, które tylko kradną Wasze cenne sekundy a nie mają żadnego znaczenia. Zauważycie, że zadania, które wymagały kilku godzin, okażą się wykonalne w kilkadziesiąt minut. Będziecie potrafili skupiać się tylko na tym, co Was przybliży do celu w jak najkrótszym czasie.

Jak zarządzać czasem? Krok 2: Zarządzaj efektywnie

Stwórz listę zadań, którym narzucisz określony czas trwania. Załóż, że na gotowanie poświęcisz czterdzieści minut, na umycie okien- dwie godziny, na wyjście z psem- godzinę, na odrobienie lekcji z dziećmi- pół godziny, itd. Nastawiając się na dane tempo działania, bezproblemowo zdążysz zrobić wszystko, co zaplanujesz. Nie będziesz też odskakiwać w zbyteczne leniuchowanie, nie będziesz uciekać od spraw istotnych do nieistotnych w zupełności.

Jak zarządzać czasem? Krok 3: Twórz hierarchię zadań

Jak zapewne wiesz, są rzeczy ważne i ważniejsze. Zaczynaj zawsze od ważniejszych. Wykonanie niezbędnych czynności podniesie poziom pewności i satysfakcji, dzięki którym z jeszcze większym zapałem przystąpisz do czynności mniej ważnych, a zatem wzbudzających mniejszą motywację. Jak wiadomo, od poziomu motywacji zależy szybkość i jakość wykonania zadania. Jej wysoki poziom jest więc wskazany, a nic tak go nie podnosi jak zadowolenie z samego siebie.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (100 głosów, średnia: 4,74 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe ewa1776
    ewa1776  16 stycznia 2017 10:44

    Nigdy mi się nie udawało stosować się do takich złotych rad :/ Może jednak tym razem??

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe blogujemytestujemy
    blogujemytestujemy  16 stycznia 2017 12:23

    W moim świecie nie da rady zastosować się do takich rad

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe martucha180
    martucha180  16 stycznia 2017 16:45

    Czas ucieka, a my go gonimy, gonimy…

    Odpowiedz
  4. Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
    kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:55

    hahaha

    Odpowiedz
  5. Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
    kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:56

    Zarządzanie czasem ( a raczej zarządzanie sobą w czasie ) to coś więcej niż codzienna organizacja. To skuteczny sposób na realizację Twoich celów. Jeśli uważasz, że Twoje marzenia warte są tego, żeby je zrealizować, po prostu podążaj za kolejnymi krokami tego poradnika.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
      kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:56

      I. Wprowadzenie

      1. Zarządzanie czasem nie istnieje

      2. Bez marzeń i związanych z nimi konkretnych celów, zarządzanie czasem jest bez sensu

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
        kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:57

        II. Ustal priorytety. (“Jeśli mówisz mi, że nie masz czasu, odpowiem Ci – masz. Po prostu nie masz priorytetów”)

        1. Prosty sposób na ustalenie priorytetów

        2. Niech Twoje cele będą S.M.A.R.T.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
          kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:57

          III. Nie pracuj dużo. Pracuj mądrze.

          1. Jedynie 20% robionych przez Ciebie rzeczy ma znaczenie

          2. Bądź sprytny. Ciężka praca nie jest wartością samą w sobie.

          3. Zobacz przykład, jak pracować/uczyć się sprytnie zamiast ciężko

          Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.