Trening mięśni dna miednicy – pomoże Ci w tym system PelviFly i … apka na telefon

Trening mięśni dna miednicy dedykowany jest kobietom mającym objawy nietrzymania moczu podczas wysiłku, chcącym wrócić do formy po porodzie, będącym w okresie przed  i w trakcie menopauzy, aktywnie uprawiającym sport, dbającym o profilaktykę, a także chcącym poprawić jakość życia seksualnego. Nietypowy polski startup Urszuli Herman umożliwia kobietom trening i monitorowanie  pracy mięśni dna miednicy. Może Was to zainteresuje?

Co to jest system PelviFly?

Usługa PelviFly w zależności od pakietu obejmuje:

  • urządzenie,
  • treningową aplikację mobilną,
  • indywidualny plan treningowy,
  • opiekę specjalisty,
  • dostęp do portalu telemedycznego,
  • możliwość konsultacji w gabinecie ginekologa i certyfikowanego fizjoterapeuty współpracującego
    z PelviFly na terenie całego kraju.

Urządzenie do ćwiczeń w domu zostało zaprojektowane przez amerykańskich inżynierów ze Stanford University. Jest to elektroniczny tampon z medycznego silikonu aplikowany dopochwowo pozwalający na monitorowanie pracy mięśni dna miednicy podczas treningu. To on weryfikuje czy kobieta jest odpowiednio rozluźniona, wykonuje skurcz z właściwą siłą lub utrzymuje napięcie mięśni przez odpowiednio długi czas. Jego wielkość można regulować dopompowując lub zmniejszając ilość powietrza w środku.

Zadaniem aplikacji treningowej PelviFly jest pokazanie informacji wysyłanych z urządzenia na ekran telefonu komórkowego. Kiedy kobieta zaciska lub rozluźnia mięśnie dna miednicy w specjalnej animacji porusza się motyl. Im więcej wkłada siły tym wyżej się unosi, a jak jesteś rozluźniona to odpoczywa na trawie lub kwiatku. Aplikacja została zaprojektowana, aby prowadzić program ćwiczeń pozwalający stopniowo nabierać świadomości własnego ciała i angażować do aktywnego udziału w terapii. Krok po kroku, realizując zaplanowaną ścieżkę mięśnie uczą się skurczu i rozluźnienia, nabierają wytrzymałości, siły i koordynacji.

Celem jest osiągnięcie w ostatniej fazie programu treningowego automatyzmu działania w momentach kiedy tego najbardziej potrzeba, czyli podczas skakania, kaszlu, podnoszenia cięższych przedmiotów itd.

Każdy pakiet treningowy zaczyna się od konsultacji ze specjalistą PelviFly w celu dobrania odpowiedniego planu ćwiczeń. Odbywa się ona w dogodny dla użytkowniczki sposób w formie telefonicznej, rozmowy poprzez komunikator w aplikacji lub mailowo. Kobieta otrzymuje informacje o najważniejszych elementach i zasadach skutecznego treningu, a specjaliści upewniają się, że wybrana usługa jest adekwatna do celu, jaki kobieta chce osiągnąć. Może się zdarzyć, że zostanie skierowana na dodatkową konsultację z lekarzem lub fizjoterapeutą w celu przeprowadzenia uzupełniających badań. Ważną funkcją aplikacji jest możliwość przeprowadzenia testu – oceny stanu mięśni według skali używanej w klasycznych gabinetach Skala Oxford i Perfect. Pozwala on na ocenę stanu wyjściowego oraz monitorowanie postępów w procesie ćwiczeń.

Celem planów treningowych opracowanych przez fizjoterapeutów i biomechaników jest zapewnienie bezpieczeństwa ćwiczeń oraz efektywne wykorzystanie czasu, który pani poświęca na trening. Praca z mięśniami dna miednicy wymaga precyzji i odpowiedniego doboru zadań dostosowanych do możliwości i ocenianych parametrów mięśni. W aplikacji kobieta znajdzie dokładny, przygotowany specjalnie dla niej harmonogram ćwiczeń, dbający o takie elementy jak siła, wytrzymałość, kontrola lub umiejętność rozluźniana.

Raz w miesiącu otrzymuje indywidualny raport z przebiegu treningu z analizą wyników i postępów, a także wskazówkami. Cały czas można obserwować historię ćwiczeń oraz szczegółowe parametry pracy mięśni na wykresach w portalu telemedycznym. Tam znajdują się również informacje od specjalisty PelviFly.

W trakcie ćwiczeń w każdej chwili istnieje możliwość skorzystania z telekonsultacji – skontaktowania się ze specjalistą PelviFly za pomocą komunikatora w aplikacji mobilnej, mailowo lub telefonicznie i uzyskanie informacji na temat prawidłowego prowadzenia treningu.

Zalecane są ćwiczenia 3-5 razy w tygodniu po 5-10 min w zależności od planu treningowego. Wykonywane są o dowolnej porze dnia, ale zgodnie z harmonogramem przygotowanym w aplikacji mobilnej.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (71 głosów, średnia: 4,62 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe malinowaja
    malinowaja  27 grudnia 2016 16:25

    Ciekawe nawet ale jakie drogie : O

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe martucha180
    martucha180  27 grudnia 2016 16:25

    Czy na wszystko trzeba mieć aplikację? Czy nie można ćwiczyć bez smartfona? Czy nie można sobie kupić kulek gejszy i ich używać do ćwiczeń? Ja się nie daję zwariować…

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe Laura710
    Laura710  28 grudnia 2016 10:31

    Ciekawe ale drogo. Znam tańszy sposób

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

?>