Savoir-vivre dla użytkowników telefonów komórkowych

„Komórki” na dobre zadomowiły się w naszym życiu, są nieodłączną częścią każdego z nas. Przez telefon rozmawiamy, nie tylko w domu, ale i w pracy, na ulicy, sklepie, autobusie czy nawet w bibliotece. Według badań CBOS  statystyczny Polak wysyła 6,5 smsów dziennie, to dwa razy więcej niż Niemiec czy francuz.  Z komórek korzystamy nagminnie, wiele osób nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez telefonu. Boimy się, nie chcąc tracić kontaktu z dzieckiem, mężem, po prostu ze światem. A co jeśli zabraknie mi paliwa, albo złapię gumę? Telefon jest bardzo przydatnym wynalazkiem, jednak może uprzykrzyć życie innym osobom. Najgorsze są przypadki korzystania z telefonów w miejscach niedozwolonych, kościoły, biblioteki, szkoły, restauracje, kina czy nawet szpitale, gdzie telefon komórkowy może zakłócić działanie aparatury szpitalnej. 

Nie zdajemy sobie sprawy, że dla innych może to być sytuacja denerwująca. Dzwonią do Ciebie inni, z pracy, domu, znajomi ale pamiętaj, że TY jesteś właścicielem swojej komórki i nie daj się zdominować! Decyduj kiedy chcesz odbierać a kiedy nie.

Przedstawię kilka zasad, które każdy użytkownik telefonu komórkowego powinien sobie wziąć do serca by ułatwić życie sobie i innym.

  • Nie wypada telefonować po godzinie 22. Jeżeli musisz skontaktować się pilnie, wyślij sms, aby upewnić się czy nie obudzisz dziecka albo danej osoby. Telefon o tak późnej porze może wnieść wiele zamętu w życie domowników.
  • W przypadku każdej rozmowy telefonicznej, grzecznością z naszej strony będzie jeśli przedstawimy się i upewnimy czy nie przeszkadzamy. To prosta czynność i warto o niej pamiętać jeśli cenimy dobre maniery.
  • Przerwane połączenie? Trzymaj się zasady: Kto rozpoczął rozmowę ten oddzwania.
  • Rozmowę zakończyć powinna osoba, która ją rozpoczęła. Jeżeli sytuacja wymaga przerwania rozmowy, warto podać konkretny argument usprawiedliwiający fakt i umówić się na dokończenie rozmowy w późniejszym terminie.
  • Poczta głosowa. Pamiętaj, że jeżeli korzystasz z tej usługi powinieneś sprawdzać ją często i oddzwaniać do osób, które zostawiły wiadomość.
  • Telefon dzwoniący na spotkaniu ze znajomymi lub rodzinnym również może stworzyć sytuację, która nas kompromituje. Warto wyciszyć dzwonek i odbierać tylko gdy jest to konieczne.
  • Autobus to miejsce w którym powinnaś również unikać rozmów telefonicznych, by nie denerwować innych osób. Należy mówić ściszonym głosem, najlepiej poinformować rozmówcę, że oddzwonimy jak wysiądziemy.
  • Unikaj rozmów w restauracji, telefon dobrze jest mieć wyciszony i w przypadku koniecznej rozmowy wychodzić na zewnątrz lub do toalety.
  • Na ulicy unikaj telefonowania ze względu na bezpieczeństwo, taka sytuacja kusi złodziei.
  • Wyjść należy również, gdy nasz telefon odezwie się w sklepie bądź przychodni.

Powyższe rady, powinien przeczytać i wcielić w życie każdy, uprości to wiele niestosownych zachowań i nerwów. Zasady savoir-vivre jednak powinien znać każdy człowiek, a te dotyczące telefonów komórkowych, każdy ich użytkownik.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (177 głosów, średnia: 4,77 z 5)
zapisuję głos...