Ekspert radzi: jak schudnąć bez efektu jojo? 10 zasad!

Początek nowego roku to doskonały czas na otwarcie kolejnego rozdziału w naszym życiu i rozpoczęcie dążeń do realizacji ważnych celów. Przed nami przecież 12 nowych miesięcy, czyli mnóstwo czasu do kolejnych podsumowań. Jak pokazują sondaże jednym z najczęstszych noworocznych postanowień jest pozbycie się zbędnych kilogramów. Jeżeli Ty także uwzględniłaś na swojej liście przejście na dietę, przeczytaj porady Konrada Gacy (specjalisty żywieniowego, autora książki motywacyjnej „Obudź w sobie wojownika. Siła motywacji”) i dowiedz się, jak schudnąć bez efektu jojo!

 

Ekspert radzi: jak schudnąć bez efektu jojo? 10 zasad!

Polecamy także: Dlaczego nie możesz schudnąć ?

 

1. Spożywaj posiłki regularnie

Należy pamiętać, aby nie doprowadzać organizmu do wygłodzenia, ponieważ prowadzi to do napadów wilczego głodu i koduje w mózgu informację o konieczności gromadzenia zapasów tłuszczu (na wypadek, gdyby organizm znów nie otrzymał odpowiedniej dawki pokarmu). Niestety nie sposób powstrzymać się od jedzenia ponad miarę kiedy mózg domaga się dostarczenia energii po długiej przerwie. Regularne posiłki będą najlepszą receptą na stabilny poziom glukozy we krwi i regulację metabolizmu!

 

2. Dokładnie planuj skład swoich potraw

Zjadane przez nas pokarmy mają wpływ na to, jakie hormony produkuje nasz organizm. Te zaś wpływają bezpośrednio na regulację metabolizmu. Różnicuj zatem proporcje tłuszczów, białek i węglowodanów, tak aby znaleźć układ idealny dla siebie i poprzez posiłki dostarczać sobie energii równomiernie przez cały dzień.

 

3. Jedz zdrowe, sycące śniadania

Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek dnia. Musi więc dostarczyć Ci odpowiednią ilość energii, byś mogła aktywnie zacząć dzień. Dobrze skomponowane śniadanie musi zawierać porcję węglowodanów i to najlepiej złożonych, o niskim indeksie glikemicznym. Nie zapominaj też o odpowiednim źródle białka! Takim szybkim i zdrowym śniadaniem będzie na przykład owsianka z orzechami i owocami lub jajecznica z pomidorami! Prędko, łatwo i pysznie!

 

4. Przyrządzaj kolacje bogate w białko

Białko zjadane na kolację nie spowoduje niepożądanego wieczorem wzrostu cukru we krwi, dzięki czemu pozwoli Ci na spokojny sen. Usprawni też metabolizm, który w czasie odpoczynku nie będzie musiał pracować nad trawieniem ciężkostrawnej kolacji.

 

5. Schowaj cukierniczki i solniczki

Cukier to tylko puste kalorie i krótka droga do otyłości i próchnicy, więc dla nikogo nie jest chyba zaskoczeniem, że powinno się z niego zrezygnować. Ograniczenie soli spowoduje natomiast, że nadmiar wody nie będzie się gromadził w organizmie. 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (83 głosów, średnia: 4,75 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe AnnStyl
    AnnStyl  10 stycznia 2017 22:25

    Cenne rady. Wprowadzenie je jednak w życie z sumienną systematycznością nie jest takie proste. Aczkolwiek przy dużej motywacji i samozaparciu efekty będą na pewno spektakularne. Ja akurat nie mam osobistych doświadczeń z odchudzanie bo nigdy się nie odchudzałam. Ale mam koleżankę, która na prawdę jest w tym systematyczna, a schudnąć nie może. Ja sądzę, że u niej to wina genów i tendencji do tycia.

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe ewa1776
    ewa1776  12 stycznia 2017 10:59

    Dla mnie najgorsze jest podjadanie słodyczy :/

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe Aneta
    Aneta  17 stycznia 2017 12:12

    Znam, znam i STARAM SIĘ stosować 😉

    Odpowiedz
  4. piperinemax  17 stycznia 2017 14:59

    Bardzo cenne porady, czasami jednak ciężko uniknąć podjadania. A co myślicie o wspomaganiu się suplementami ? 😉 Pozdrawiam !

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.