Ekspert radzi: Zioła, przyprawy i nie tylko – czyli sposoby na wielkanocne (prze)jedzenie

Żurek, faszerowane jajka, biała kiełbasa czy pasztety – to tylko niektóre z potraw wielkanocnych, jakich nie zabraknie na większości polskich stołów w czasie zbliżających się świąt. Spożycie ich w nadmiarze może niestety skutkować przykrymi dolegliwościami. O tym, jak przeciwdziałać świątecznemu przejedzeniu opowiada mgr Joanna Żarnowska, farmaceutka prowadząca aptekę w ramach programu PARTNER+.

 

 Zadbaj o sposób przygotowywania posiłków

Tradycyjna, wielkanocna kuchnia obfituje w ciężkostrawne posiłki. Dlatego, aby nieco zniwelować ich działanie na nasz układ pokarmowy, warto dodać do nich przyprawy, które zmniejszają ryzyko ewentualnych dolegliwości trawiennych. Takie działanie mają między innymi majeranek, kminek, rozmaryn, anyż, imbir czy oregano.

 Zastosuj parę trików przez posiłkiem

Aby zniwelować ilość spożywanych w czasie świąt posiłków, warto przechytrzyć nasz organizm, stosując triki, które sprawią, że zjemy mniej. W tym celu dobrze jest sięgnąć po wywar z zioła o nazwie babka płesznik. Wypity kilkanaście minut przed posiłkiem sprawi, że szybciej odczujemy uczucie sytości a dzięki temu, zjemy mniej.

 Nasiona babki płesznik są zbliżone wyglądem do siemienia lnianego. Po ich zaparzeniu w wodzie, powstaje charakterystyczna, podobna w konsystencji do kleiku substancja. Warto ją stosować nie tylko jako środek do zmniejszenia łaknienia. Roślina ta zawiera w sobie dużo zdrowego błonnika, białka i steroli, dlatego polecam
ją większości osób, które chcą zadbać o układ trawienny –
doradza mgr Joanna Żarnowska, farmaceutka prowadząca aptekę w ramach programu PARTNER+.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (64 głosów, średnia: 4,70 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe martucha180
    martucha180  11 kwietnia 2017 08:14

    O babce płesznik nie słyszałam.

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Kika07645
    Kika07645  11 kwietnia 2017 08:31

    Bardzo przydatny artykuł. Wielkanocna kuchnia to niestety nie najlepsze potrawy dla naszego organizmu. Ale raz w roku z rozwaga mozna sobie pozwolić na małe co nieco jednak właśnie pamiętając o dobroczynnych właściwościach ziół 🙂

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe karr96
    karr96  13 kwietnia 2017 09:19

    A ja po prostu nie zamierzam się przejadać, jeść racjonalnie i nie będzie takiego kłopotu.. 😉

    Odpowiedz
  4. elzbietka  19 kwietnia 2017 10:33

    Czasem nawet jak sobie postanawiasz się nie przejadać to wychodzi zupełnie inaczej. Jak widzisz te wszystkie serniczki czy sałatki domowej roboty…..:) Na szczęście od dawna znam te sposoby i zawsze mam w apteczce rumianek np. ten herbapolu lublin.

    Odpowiedz
  5. Zdjęcie profilowe Klaudiaa
    Klaudiaa  21 kwietnia 2017 13:09

    bardzo fajny artykuł

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

?>