Dieta ważna nie tylko dla zdrowia, ale także urody

Zdrowa i promienna cera to w dużej mierze zależy od dobrze dobranej diety. Spożywając odpowiednie produkty, możemy zapobiec uciążliwym problemom skórnym oraz wspomóc codzienną pielęgnację. Zyska na tym nie tylko nasze zdrowie, ale także cera i sylwetka.

 

W okresie jesiennym nasza cera nie zdążyła się jeszcze zregenerować i odpocząć od szkodliwego działania promieni słonecznych, a już narażona jest na wiatr i zimne powietrze. Nie trudno zatem o liczne podrażnienia, wysuszenie oraz niezdrowy wygląd. Wiele osób zmaga się także z różnymi chorobami skórnymi typu młodzieńczy trądzik, alergie, łuszczyca czy rozszerzone naczynka, które powodują duży dyskomfort. Bardzo często zapominamy, że oprócz odpowiednich kosmetyków, leków i zabiegów ogromne znaczenie dla kondycji skóry ma nasza dieta oraz styl życia. Skóra odzwierciedla bowiem stan  zdrowia organizmu, to czy zapewniamy sobie odpowiednią ilość snu, czy żyjemy w stresie, a przede wszystkim czy dobrze się odżywiamy.

Woda mineralna zapobiega stanom zapalnym

Duże znaczenie dla dobrej kondycji cery ma regularne nawilżanie jej od wewnątrz. Niegazowana woda mineralna poprawia napięcie skóry, powoduje, że staje się ona gładsza oraz zdrowsza, dzięki czemu lepiej reaguje na stany zapalne i ułatwia ich gojenie. – Odpowiednia ilość wody wypijana każdego dnia (m.in. 1,5 litra) poprawia ukrwienie i drenaż limfatyczny oraz wspomaga metabolizm, co jest istotne np. w walce z cellulitem. Picie wody może również zapobiegać powstawaniu trądziku – mówi Marietta Wyciechowska, dietetyk z Centrum Naturhouse. Należy zatem unikać wszystkich produktów, które mogą powodować odwodnienie skóry, a są to przede wszystkim: mocna kawa, herbata oraz alkohol, utrudniający wchłanianie minerałów i witamin.

Witamy kontra wągry i trądzik

Pełnowartościowa dieta bogata w białka, beta karoten oraz witaminy pomaga zachować zdrowy wygląd skóry. Witaminy B2 oraz B6 są szczególnie wskazane przy cerze tłustej i skłonnej do powstawania wągrów. Znaleźć je możemy w drożdżach, kiełkach pszenicy, otrębach pszennych, nasionach roślin strączkowych, nabiale, rybach, kapuście czy niełuskanym ryżu. Natomiast witaminy A, E i C są niezwykle skuteczne w walce z trądzikiem.  Do tej pory sądzono, że czekolada i tłuste potrawy mogą nasilać jego objawy. Jak się jednak okazuje główną przyczyną trądziku są związki jodu zawarte w soli. Spożywane przez nastolatków słodycze i żywność wysoko przetworzona doprowadza do braków witaminowych i mineralnych. Aby uzupełniać niedobry należy przede wszystkim włączyć do jadłospisu owoce cytrusowe, jagodowe, warzywa kapustne i zielone, a także gruboziarniste produkty zbożowe, szpinak czy oleje roślinne.

Dieta-wazna-dla-zdrowia-i-urody

Kwasy omega w walce z rogowaceniem naskórka

Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 już od czasów starożytnych znane są z  właściwości wzmacniających odporność, pielęgnujących i odmładzających skórę. Biorą one udział w powstawaniu jej niezbędnych elementów  ? ceramidów wpływających na elastyczność i fosfolipidów odpowiedzialnych za budowę błony komórkowej oraz pełniących funkcję bariery ochronnej. Dieta uboga w nienasycone kwasy tłuszczowe powoduje obniżenie sprężystości oraz poziomu nawilżenia skóry,  przyczynia się tym samym do rogowacenia i suchości naskórka. Dobroczynne kwasy omega znajdziemy w rybach (łosoś, makrela, sardynki, świeży tuńczyk, anchois), jajach, awokado, orzechach, ziarnach i olejach z nich wytłaczanych oraz w oliwie z oliwek.

Minerały wzmacniają naczynka

Osoby z popękanymi naczynkami na twarzy muszą zwracać szczególną uwagę na to, co jedzą. Niektóre dania, zwłaszcza gorące i ostre potrawy mogą bowiem wywoływać rumień. Pomocne w pielęgnacji skóry z takimi problemami będą produkty bogate w witaminy C i E, które wzmacniają ścianki naczyń oraz minerały takie jak cynk, selen i miedź, które regenerują naczynka i rozjaśniają ?pajączki?. – Jeżeli mamy problem z pękającymi naczynkami pijmy kakao, jedzmy dużo warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych oraz orzechów ? zaleca dietetyk z Naturhouse. Odpowiednia dieta, pełna witamin, minerałów, białka oraz zdrowych tłuszczy może również opóźnić utratę elastyczności naszej skóry, zwiększyć jej wytrzymałość i zapewnić dobry wygląd na długie lata.

Jak jeść zdrowo: Ryby ? ważny składnik diety, którego brakuje u Polaków

Ryby-zrodlo-DHA

W pracy trzeba jeść ? najlepiej smacznie, ale wartościowo

zdrowe-przegryzanie-z-blonnikiem

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (95 głosów, średnia: 4,59 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe marcia7
    marcia7  16 kwietnia 2016 12:39

    bo nie ma urody bez zdrowia

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.