Dieta w ciąży – dietetyczne zmiany u przyszłej mamy

Zanim na świecie pojawi się maleństwo przed każdą przyszłą mamą pojawia się pytanie, jak najlepiej i najzdrowiej przeżyć te cudowne dziewięć miesięcy. Zero stresu, nieforsowny wysiłek fizyczny, miłe spacery, specjalna gimnastyka dla ciężarnej, krzepiący i odpowiednio długi sen… To wszystko jak najbardziej wskazane, ale najważniejsza jest odpowiednia dieta. A odpowiednia to taka, która i maleństwu, i mamie zapewni wszystko co najlepsze i skutecznie zapobiegnie tak częstym w ciąży, uciążliwym zaparciom.

Dieta w ciąży  – Wartościowy błonnik

Często nazywany bywa naturalną miotełką naszego organizmu. I nie bez powodu, bo to nic innego jak roślinne włókna, które przemieszczają się przez przewód pokarmowy prawie niezmienione, wymiatając z niego wszelkie zbędne substancje. Błonnik doskonale wiążę  wodę w jelitach, dzięki czemu przyspiesza wydalanie niestrawionych resztek pokarmowych i skutecznie zapobiega zaparciom. A na nie skarży się niemal połowa przyszłych mam. Dlatego, aby nie miały one kłopotów z wypróżnianiem i mogły regularnie korzystać z toalety, na ich talerzach powinna się znaleźć odpowiednia porcja produktów z błonnikiem. A gdzie ich szukać? Na przykład w niektórych owocach, takich jak jabłka, grejpfruty, porzeczki, suszone morele i śliwki oraz w warzywach korzeniowych – surowych lub lekko obgotowanych. Bogate    w błonnik są też tak lubiane orzechy, pestki, nasiona… Źródłem błonnika są także wszelkie produkty pełnoziarniste, takie jak ciemne pieczywo, płatki owsiane, otręby. Jak wprowadzić je wszystkie do diety przyszłej mamy? Wystarczą naprawdę małe zmiany, by wspaniale urozmaicić jej codzienne menu i zapobiec zaparciom.

  1. Na pożywne śniadanie dla przyszłej mamy proponujemy domowe muesli z płatków owsianych zalanych wieczorem przegotowaną i letnią wodą, a rano posypanych posiekanymi orzechami, rodzynkami, pestkami.
  2. Na drugie śniadanie lub podwieczorek zasmakuje przyszłej mamie kanapka z pełnoziarnistego chleba i twarożku lub chudej wędliny, ozdobiona zieloną sałatą i pomidorami.
  3. Do każdego posiłku dobrze jest dodać ulubione warzywo lub owoc.
  4. Przynajmniej trzy razy w tygodniu na talerzu przyszłej mamy powinny znaleźć się różnego rodzaju kasze, którymi można np. zastąpić ziemniaki do drugiego dania.
  5. Pożywnym pomysłem na pyszny podwieczorek a nawet kolację jest warzywno-owocowy koktajl lub modne smoothie.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (88 głosów, średnia: 4,41 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe Tara
    Tara  4 października 2016 08:00

    Taaa… Wszystko pięknie, ale nijak to się ma do 3-miesięcznych wymiotów, a póżniej apetytu na kiszonki albo mąkę 😉

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe Hidari11
    Hidari11  4 października 2016 20:59

    Tara – Apetyt na mąkę ? Kobieta w ciąży wcina łyżką mąkę ?

    Odpowiedz
  3. igua  5 października 2016 14:02

    ale to wszystko to nic, nie wiem jaka ta dieta by dobra nie była nieraz zaparcia są nie do uniknięcia, pomaga tylko dicopeg, ja wszystko wypróbowałam, zmuszałam się do siemienia, jadłam zdrowo, warzywa, kefir i nic :O

    Odpowiedz
  4. Zośka  13 października 2016 14:19

    Dziewczyny ja dietę w miarę zdrową trzymam ale szukam też sprawdzonych i dobrych dla mnie i dzidziusia suplementów. Co same brałyście, polećcie mi coś proszę.

    Odpowiedz
  5. oleńka  17 października 2016 09:35

    Zosiu, mnie przez okres całej ciąży wspierała Pregna plus. Bardzo dobrze się po niej czułam, a poleciła mi ją też kuzynka. Wypróbuj 🙂

    Odpowiedz
    • ZuziaDe  6 lutego 2017 11:42

      Też stosowałam Pregnę Plus. Nie miałam też w tym czasie żadnych problemów ani z zaparciami ani z wahaniami nastrojów. Pregnę mi zapisał lekarz ze względu na bogatą zawartość kwasów foliowego, dha, wit d3, żelaza i jodu 🙂

      Odpowiedz
  6. remeka  21 października 2016 15:24

    również miałam ogromny problem w ciązy z zaparciami, ulgę przyniosło dopiero stosowanie czopkóe eva/qu które działają po kwadransie od aplikacji

    Odpowiedz
  7. karolina  31 października 2016 23:42

    Ze sprawdzonych preparatów w ciąży mogę polecić syrop pregnofer immuno na odporność. Jest skuteczny i przeznaczony specjalnie dla przyszłych mam. Przy herbatce z cytryną to dobre wsparcie 🙂

    Odpowiedz
  8. inka  6 listopada 2016 09:07

    Dużo błonnika i dużo wody to podstawa, też stosowałam dicopeg przez miesiąc a potem wszystko się unormowało i nie miałam żadnych dolegliwości

    Odpowiedz
  9. Zdjęcie profilowe stokrotkapolna
    stokrotkapolna  10 marca 2017 05:02

    Każda kobieta musi wybrać co dla niej i dla dziecka jest najlepsze, i wszystko pod kontrolą lekarza. Bardzo ciekawy i przydatny artykuł. Zawsze warto czytać , i dowiadywać się cennych wskazówek dotyczących naszego organizmu

    Odpowiedz
  10. Zdjęcie profilowe Kika07645
    Kika07645  17 kwietnia 2017 15:45

    W pierwszej ciąży nie miałam problemu z zaparciami, mam nadzieje ze dalej tak bedzie. Jesli jednak stanie sie inaczej na pewno wrócę do tego artykułu 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.