Wszystko, co chciałaś wiedzieć o mięśniach Kegla, ale wstydziłaś się spytać

O mięśniach Kegla słyszałaś nie raz. Wiesz, że kobiety powinny je ćwiczyć, bo to korzystne dla zdrowia i życia seksualnego, że można do ćwiczeń używać kulek gejszy i… niewiele więcej. Pytamy Fun Factory o więcej faktów na temat mięśni dna miednicy. Założymy się, że ich nie znałaś!

Mięśnie Kegla – mają je kobiety i mężczyźni!

Mięśnie ulokowane na dnie miednicy zbadał i opisał Arnold Kegel. Ten amerykański ginekolog pod koniec lat 40. XX w. popularyzował ćwiczenia mięśni dna miednicy, które miały przeciwdziałać problemowi nietrzymania moczu u kobiet po ciąży. Jak się jednak okazało w toku badań, trening tych partii miał też inne znaczenie: kobiety ćwiczące regularnie osiągały intensywniejsze orgazmy i były bardziej zadowolone ze swojego życia seksualnego. Choć świat dowiedział się o istnieniu tych mięśni w kontekście kobiet, to błędne jest myślenie, że posiadają je jedynie kobiety. Mają je także mężczyźni – rozciągają się od kości ogonowej do łonowej, oplatając przy tym podstawę penisa. Zbudowane są tak samo, jak u kobiet, z tkanki poprzecznie prążkowanej, dzięki czemu można je ćwiczyć kurcząc i rozkurczając.

Trening na lepszy seks

Ćwiczenie mięśni Kegla sprzyja silniejszemu odbieraniu bodźców w trakcie stosunku, a co za tym idzie – poprawia jakość życia erotycznego. Dotyczy to obu płci. – U kobiet regularny trening mięśni Kegla wpływa na intensyfikację bodźców podczas penetracji oraz umożliwia samodzielną stymulację wewnętrznej łechtaczki – źródła naszego orgazmu.
Z kolei u mężczyzn wzmacnia i wydłuża erekcję, pozwala kontrolować i opóźniać wytrysk, a przy tym intensyfikuje orgazm
– wyjaśnia Anna Moderska, edukatorka seksualna, ekspertka współpracująca z Fun Factory (producent gadżetów erotycznych). Mięśnie Kegla można ćwiczyć samemu lub przy użyciu specjalnie do tego przeznaczonych akcesoriów. Ćwiczenia dla kobiet i mężczyzn wyglądają podobnie: aby je rozpocząć, należy wyobrazić sobie, że odczuwa się silną potrzebę oddania moczu i spiąć mięśnie krocza z całej siły. Następnie należy wytrzymać tak 5-10 sekund, po czym rozluźnić mięśnie. Wykonuje się 3 serie po 10 powtórzeń, a najlepsze efekty osiąga się trenując tak 4 razy dziennie. Ponadto, dla wzmocnienia efektu treningu, kobiety mogą ćwiczyć używając kulek waginalnych,
a mężczyźni – kulek analnych – zarówno jedne, jak i drugie powinny mieć w środku „grzechoczące” kuleczki.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (70 głosów, średnia: 4,73 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe martucha180
    martucha180  20 marca 2017 12:48

    Nie wiedziałam, że są dwa rodzaje kulek.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.