7 tricków na odchudzanie w domu. Wypróbuj wszystkie!

7 tricków na odchudzanie w domu. Wypróbuj wszystkie!

Zobacz także: LCS – czyli jak schudnąć po zimie

 

5. Przygotowuj posiłki na małych talerzach

Mózg człowieka skonstruowany jest w taki sposób, że można go oszukać stosując różne optyczne złudzenia. Jeżeli odwiedziłaś kiedyś Centrum Nauki Kopernik i próbowałaś ułożyć proste puzzle, obserwując swoje dłonie w lustrzanym odbiciu albo miałaś problem z uczesaniem swoich włosów, obserwując je w łazienkowym lusterku, będziesz wiedziała, o czym mówię! Wykorzystaj słabość swojego mózgu i zacznij przygotowywać posiłki na mniejszych talerzach. Zobaczysz, że miniaturowy talerzyk zapełniony górą warzyw zaspokoi Twój wzrok, a w dalszej kolejności – żołądek!

 

6. Jedz jak milionerka

Niezależnie od tego, co spożywasz, możesz ułożyć jedzenie na talerzu i udekorować je np. kawałkami warzyw w taki sposób, by wyglądało na danie z drogiej restauracji. Postaraj się przygotowywać tak swoje dania, a następnie zachwycać się ich wyglądem i celebrować jedzenie jak prawdziwy rytuał, sprawiając by trwało jak najdłużej. Po 20 minutach od rozpoczęcia posiłku Twój mózg otrzyma informację, że jesteś najedzona, dzięki czemu będziesz mogła zjadać mniej niż dotychczas. Poczujesz też większą satysfakcję z jedzenia, co pomoże Ci uporać się z niepotrzebnymi już wyrzutami sumienia!

 

7. Nie siedź w miejscu

Oglądasz serial albo rozmawiasz przez telefon zalegając bez ruchu na kanapie? Uświadom sobie, że te czynności wcale nie wymagają przyjmowania pozycji siedzącej! Patrząc w ekran telewizora czy komputera, staraj się co jakiś czas wstać i podskakiwać w miejscu, wykonując np. proste pajacyki. Plotkując z przyjaciółką, spaceruj zaś po mieszkaniu. Możesz nawet zainstalować sobie aplikację zliczającą kroki, taką jak Moon walk i mobilizować się do pokonywania kolejnych metrów, publikując swoje wyniki np. na Facebooku i porównując je z wynikami swoich znajomych.

 

 

 

12
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (65 głosów, średnia: 4,74 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe martus2833
    martus2833  10 stycznia 2017 11:36

    Temat dla mnie. Niestety. Mam zamiar ruszać się przy x-boksowej Zumbie. Zrezygnowałam też z obfitych kolacji na rzecz owsianki gotowanej na wodzie, chudego twarogu lub sałatki. Mobilizuję się też do jedzenia śniadań. Mam nadzieję, że uda mi się zrzucić kilka kg.

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe martuska665
    martuska665  10 stycznia 2017 13:10

    chyba trzeba odkurzyć x-boxa…

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe martucha180
    martucha180  10 stycznia 2017 18:28

    Mniejsze talerze…a dokładki?

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe Wusia
      Wusia  10 stycznia 2017 19:51

      Na deserowych albo na spodeczkach😊

      Odpowiedz
  4. Zdjęcie profilowe Jaworka
    Jaworka  13 stycznia 2017 17:49

    Na razie nie muszę sie odchudzać ale o wagę muszę dbać a ruchu mam dość sporo

    Odpowiedz
  5. Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
    kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:58

    Dopóki będziesz traktować dietę wyłącznie jako czasową zmianę sposobu jedzenia służącą odchudzaniu, a potem wrócisz do starych grzechów, nie wróżymy Ci długofalowych sukcesów.

    Odpowiedz
    • Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
      kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:59

      Nawet jeśli uda Ci się pozbyć paru kilogramów, będzie to najprawdopodobniej woda albo, co znacznie gorsze, mięśnie, a prawie na pewno nie tłuszcz.

      Odpowiedz
      • Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
        kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:59

        Takie podejście naraża Cię na rozregulowanie metabolizmu i powtarzający się efekt jo-jo. Rozwiązaniem jest tylko stała zmiana nawyków żywieniowych. W każdym numerze będziemy Ci podpowiadać, ktore z nich warto stosować.

        Odpowiedz
        • Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
          kasiadrozdz  16 lutego 2017 15:59

          Diety zakładające całkowite lub prawie całkowite wykluczenie jakiejś grupy składników, np. tłuszczu czy węglowodanów, są kiepskim pomysłem. Mogą przynieść tylko chwilową utratę wagi, najczęściej związaną po prostu z mniejszą kalorycznością jedzenia, a potem gwarantują efekt jo-jo, gdy wrócisz do normalnego jedzenia.

          Odpowiedz
          • Zdjęcie profilowe kasiadrozdz
            kasiadrozdz  16 lutego 2017 16:00

            „Tylko zrównoważona dieta, oparta w odpowiednich proporcjach na wszystkich składnikach, przyniesie sukces w postaci stałej utraty wagi”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

?>