4 sposoby na to, by Twoje noworoczne postanowienia okazały się skuteczne

Prawie połowa ludzi regularnie wyznacza sobie noworoczne postanowienia – tak wynika z badań przeprowadzonych przez naukowców z University of Scranton. Większość z tych zamierzeń dotyczy prowadzenia zdrowego i aktywnego trybu życia oraz osiągnięcia zgrabnej i wysportowanej sylwetki. Niestety tylko niewielki procent postanowień „przeradza” się w codzienne nawyki. W jaki sposób można pomóc sobie zrealizować noworoczne cele i co najważniejsze, konsekwentnie się ich trzymać? Oto 4 sposoby na to, by Twoje noworoczne postanowienia stały się rzeczywistością.

noworoczne postanowienia

W styczniu siłownie i kluby fitness są zazwyczaj zatłoczone. Z każdym kolejnym tygodniem liczba osób, które regularnie odwiedzają te miejsca jednak spada. Niełatwo zmienić swoje nawyki, a ciężka i wytrwała praca nad ciałem, przy jednoczesnym wypełnianiu codziennych obowiązków to często prawdziwe wyzwanie.

1. Precyzyjnie wyznaczyć cel

Spora część osób rzuca się na przysłowiową „głęboką wodę” i w nowym roku rozpoczyna trening lub dietę, które są dla nich zbyt ciężkie i niejasno określone. Zmęczenie oraz brak natychmiastowych efektów łatwo zniechęcają do kontynuowania rozpoczętego procesu.
– Często popełnianym błędem są zbyt ogólne zamierzenia. Noworoczne cele powinny być precyzyjnie określone, dlatego zamiast zakładać, że „zmienimy swoją sylwetkę” lub „zaczniemy się lepiej odżywiać” , powinniśmy wyznaczyć sobie konkretne zadania np. „od jutra będę chodzić na siłownię 3 razy w tygodniu” lub „od poniedziałku zrezygnuję z picia porannej kawy” – mówi Małgorzata Segiet z firmy Diet & More.- W ten sposób nasz mózg otrzyma konkretną instrukcję i łatwiej będzie nam pozostać konsekwentnym w swoich planach – dodaje.

2. Iść małymi krokami

Myśląc o swoich postanowieniach noworocznych, warto być realistą, gdyż zbyt wygórowane cele mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Nawet jeżeli do zrzucenia ma się 25 kilogramów, na początku warto założyć sobie, że schudnie się np. 5 kg w 2 miesiące. Poprzez realizację mniejszych celów łatwiej określać kolejne etapy drogi do wymarzonej formy. W wyznaczeniu optymalnego noworocznego postanowienia sportowego mogą z kolei pomóc badania wydolnościowe.
– Znając dokładnie stopień wytrenowania organizmu, można określić jego realne możliwości i sformułować cel na dany sezon. Przy pomocy wyników takich badań wyznacza się też plan treningowy, dzięki któremu dana osoba może zrealizować swoje postanowienia szybciej, efektywniej i bezpieczniej – wyjaśnia Paweł Życki, trener personalny z Diet & More.- Każdy organizm jest inny, dlatego droga do tego samego celu również bywa różna: krótsza, dłuższa, mniej lub bardziej intensywna. Trening dostosowany do danego organizmu zawsze będzie bardziej skuteczny – dodaje.
Dobrym sposobem na rozpoczęcie działania jest wyznaczenie sobie „pierwszego kroku” (od którego zacznie się realizację postanowienia) i wykonanie go w przeciągu 24 godzin. Zadanie powinno być proste i krótkie. Jeżeli na przykład chce się zacząć biegać, najpierw należy kupić odpowiednie obuwie, a żeby zacząć ćwiczyć – karnet na siłownię. Pomocne jest także wypisanie swoich celów na kartce papieru wraz z uzasadnieniem, dlaczego chce się daną rzecz osiągnąć. Ułatwia to zmotywowanie się do dalszej pracy w chwilach słabości.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (88 głosów, średnia: 4,77 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe stokrotkapolna
    stokrotkapolna  27 grudnia 2016 03:53

    Mądre rady, jednak trudniej je stosować.

    Odpowiedz
  2. Zdjęcie profilowe martucha180
    martucha180  27 grudnia 2016 16:21

    Lepiej nie postanawiać, tylko… carpe diem!

    Odpowiedz
  3. Zdjęcie profilowe malinowaja
    malinowaja  27 grudnia 2016 16:22

    Dobry artykuł, tylko gorzej wcielić to w życie 😀

    Odpowiedz
  4. Zdjęcie profilowe Jaworka
    Jaworka  29 grudnia 2016 09:55

    Z takimi postanowieniami u mnie ciężko

    Odpowiedz
  5. Zdjęcie profilowe Wusia
    Wusia  1 stycznia 2017 10:38

    Rady dobre, ale później zawsze ten sam scenariusz.Miesiąc, dwa i po postanowieniach.Może w łazience powieszę swoje niezbyt udane zdjęcia prezentujące tu i ówdzie pokłady zbędnej tkanki tłuszczowej i to będzie mnie mobilizować do ćwiczeń i diety😈

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

?>