10 zasad zdrowego życia, które poprawią jego jakość

Oto 10 zasad zdrowego życia Konrada Gacy – eksperta ds. leczenia otyłości i specjalisty żywieniowego. Przestrzeganie tych kilku zasad sprawi, że nasz organizm pozwoli nam na więcej. 

Bądźmy przyjaciółmi dla swojego organizmu, a ten zrewanżuje nam się silnym zdrowiem  i pozwoli nam na więcej. Nasz sukces, zawodowy, prywatny, w każdym wymiarze, w ogromnym stopniu uzależniony jest od kondycji i siły organizmu – przekonuje Konrad Gaca. Zdrowa dieta, regeneracja i ruch to podstawa, ale warto także pamiętać o innych aspektach naszej codzienności. 10 zasad dla zdrowego życia – zobacz, jakie to proste!

 

  1. Jedz mądrze

Dostarczaj swojemu organizmowi to, co najlepsze – wybieraj zdrowe tłuszcze zawarte w tłustych rybach i orzechach oraz dobrej jakości białko, pochodzące z chudego mięsa i ryb. Taką bazę uzupełniaj świeżymi warzywami, z kolei na śniadanie wybierz solidną porcję węglowodanów złożonych – radzi Konrad Gaca, który od lat pomaga swoim podopiecznym redukować zbędne kilogramy i walczyć z nadwagą. Kolacja, w przeciwieństwie do śniadania, nie powinna być obfita, bo może utrudnić zaśnięcie i przyczynić się do tycia. Ważne jest także, by jeść regularnie, bo to chroni przed napadami wilczego głodu i usprawnia działania trawienne. Warto także ograniczyć sól w diecie, bo jej nadmiar może przyczynić się do zatrzymania wody w organizmie i powstawania wielu poważnych chorób – dodaje specjalista żywieniowy.

 

  1. Pij wodę – regularnie przez cały dzień

Dzięki wodzie cały nasz organizm może funkcjonować, bo wszystkie procesy chemiczne odbywają się w jej obecności. – Dla zdrowia i dobrego samopoczucia warto wyrobić sobie nawyk sięgania po wodę, nie tylko gdy odczuwamy pragnienie, ale po prostu, regularnie przez cały dzień – mówi Gaca. To zapewni nam sprawny metabolizm i efektywne oczyszczanie z toksyn, a także jędrną i świetlistą cerę.

 

  1. Uprawiaj sport

Rozruszane i silne ciało może więcej! Dzięki regularnemu wysiłkowi podnosi się odporność organizmu, jesteśmy też mniej narażeni na urazy mechaniczne i… złe emocje. Podczas aktywności w organizmie uwalniają się endorfiny, które sprawiają, że czujemy się lepiej. To doskonała możliwość pozbycia się negatywnych emocji, odreagowania – przekonuje specjalista.

 

  1. Wysypiaj się

Sen ma zbawienny wpływ na nasze ciało i umysł: odświeża je i głęboko relaksuje. Bez regularnego snu nie tylko jesteśmy rozdrażnieni, ale także przybieramy na wadze. Dowiodła tego w swoim badaniach dr Kristen Knutson z University of Chicago:  sen krótszy niż 6 godzin zaburza wydzielanie hormonów: greliny i leptyny, co zwiększa apetyt i zaburza odczuwanie sytości. To sprawia, że niewyspana osoba spożywa więcej i mniej się rusza – mówi Konrad Gaca.

 

  1. Odpoczywaj

Czas dla siebie jest równie ważny, jak ten spędzony z bliskimi. Pamiętajmy, że prawdziwy relaks jest wtedy, gdy uwagę poświęcamy głównie sobie i po którym czujemy przypływ energii. W GACA SYSTEM podobną wagę, jak do aktywności i diety przywiązujemy do regeneracji – mówi Gaca. Zmęczony organizm nie będzie w stanie nie tylko walczyć ze zbędnymi kilogramami, ale także rozwijać się i prawidłowo funkcjonować – dodaje twórca systemu odchudzania.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (51 głosów, średnia: 4,80 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. Zdjęcie profilowe martucha180
    martucha180  8 czerwca 2017 06:48

    Kilka… Pielęgnuj w sobie dziecko.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.